Zamknij
REKLAMA

Co wyróżnia dobrego pracownika

09:12, 10.08.2018 | materiał partnera
Skomentuj

Dobry pracownik. To pojęcie bardzo niejednoznaczne, można nawet powiedzieć mgliste. Przede wszystkim dlatego, że każdemu przełożonemu kojarzy się on nieco inaczej. Istnieje jednak grupa cech, które chętnie widzą u podwładnych wszyscy kierujący działem czy prowadzący własną firmę. Czym powinien wyróżniać się dobry, mile widziany w firmie pracownik?

1. Ciekawy życiorys

Oferty pracy często obejmują tylko ogólne pojęcie doświadczenia w branży czy na podobnym stanowisku. W praktyce jednak rekrutujących interesuje, w ilu miejscach pracował kandydat. Niektórzy cofają się nawet do czasów jego studiów, sprawdzając staże i praktyki potencjalnych pracowników. Dlatego jeżeli ktoś prześlizgnął się przez kolejne etapy kształcenia, zdobywaniu doświadczenia nie poświęcając zbyt wiele uwagi, a teraz ma problemy ze znalezieniem pracy, warto zacząć od uzupełnienia kompetencji twardych. Nawet najlepsze wykształcenie to we współczesnym świecie za mało, by zdobyć dobrze płatną pracę z ciekawymi perspektywami na przyszłość.

2. Pewność siebie

W polskiej mentalności mówienie o własnych dokonaniach wciąż często postrzegane jest jako nieeleganckie chwalenie się i pokazywanie swojej wyższości. Skromność natomiast należy do największych ludzkich cnót. Faktycznie, ludzie jej pozbawieni bywają irytujący. Jednak praca czeka obecnie przede wszystkim na tych, którzy potrafią się zaprezentować od jak najlepszej strony. Obejmuje to również mówienie o swoich sukcesach. Pracodawcy chcą mieć w swoich zespołach ludzi ambitnych, którzy skupią się na byciu pionierami w danej dziedzinie. Dotychczasowe dokonania zawodowe wiele mówią o przygotowaniu danej osoby do takiego działania. Pokazują również jej zaangażowanie w życie zawodowe.

3. Praca na różnych zasadach

Od pracowników coraz częściej wymaga się stosunkowo łatwego dostosowywania do aktualnych warunków. Oznacza to, że kiedy trzeba, muszą sprawnie wejść w nową rolę. Pracować samodzielnie przy niektórych zleceniach, ale też nie reagować agresywnie czy niechętnie na polecenie współpracy z innymi. Współczesne firmy działają często dynamicznie, a zakres obowiązków ich pracowników zmienia się wraz z odmiennymi potrzebami pracodawcy. Członkowie zespołu muszą zatem liczyć się z koniecznością uzupełniania kompetencji, doszkalania, a niekiedy przekwalifikowania. Praca na nowym sprzęcie czy z użyciem nieco innego oprogramowania nie powinna być postrzegana jako problem. Ceniony jest taki pracownik, który widzi w niej wyzwanie.

Nie ulega wątpliwości, że współczesny pracownik często musi być wielozadaniowy, skupiony na własnym rozwoju oraz gotowy poświęcić sporo na rzecz swojej pracy. Oczekiwania są duże, ale przykładając się do zdobywania nowych kompetencji, jednocześnie zwiększa się swoje szanse na awans. A w razie konieczności szukania nowej pracy prawdopodobieństwo jej szybkiego otrzymania także będzie większe. Dobry pracownik nie odkłada swojego rozwoju na później. Angażuje się w pełni w powierzone mu obowiązki, starając się wykonać je nie tylko terminowo, ale też jak najlepiej.

(materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© isanok.pl | Prawa zastrzeżone