Zamknij

Kto traci na braku terminala płatniczego?

11:11, 11.01.2019 RED Aktualizacja: 11:12, 11.01.2019

Polscy konsumenci są na tle krajów europejskich szczególnie otwarci na innowacje, technologie i płatności cyfrowe. Nic dziwnego, że dotkliwie odczuwają brak terminali płatniczych w punktach handlowo-usługowych. To dlatego powstał program Polska Bezgotówkowa, w którym firmy dostają darmowe terminale bez abonamentu.

W Polsce liczba terminali kart płatniczych, przypadających na milion obywateli, jest znacznie niższa, niż średnia unijna. Podczas gdy w Unii Europejskiej jest to 30 tysięcy urządzeń, w Polsce – zaledwie 12 tysięcy.

Pomimo tego Polacy na potęgę korzystają z płatności bezgotówkowych. Szczególnie polubiliśmy płatności zbliżeniowe, które uznajemy za wygodne i bezpieczne, a przede wszystkim szybkie, gdyż – w przeciwieństwie do tradycyjnego odliczania gotówki i czekania na wydanie reszty – pozwalają dokonać transakcji w kilka sekund.

Brak terminala płatniczego. Kto za to płaci?
Jak wskazują badania, wciąż jednak minimum raz w miesiącu spotykamy się z sytuacją, gdy nie możemy obyć się bez gotówki. Tabliczka z informacją „płatność tylko gotówką” wciąż widnieje w wielu warzywniakach, na targach i w małych sklepach osiedlowych. Terminale często nie są też instalowane w firmach transportowych, u fryzjera, kosmetyczki i w gabinetach lekarskich i rehabilitacyjnych.

Niektórzy przedsiębiorcy zdają się nie dostrzegać sygnału płynącego ze strony klientów i, jak się okazuje, wiele na tym tracą. Wielu konsumentów przyznaje, że częściej i chętniej robi zakupy w miejscu, gdzie dostępny jest terminal. Wydają też wówczas wyższe kwoty, bo nie obawiają się, że skończy im się gotówka w portfelu.

Zdarza się też, że klienci posługujący się kartą na stałe rezygnują z zakupów w danym punkcie i przenoszą się do konkurencji, która jawi się im jako bardziej nowoczesna i przyjazna klientom. Brak terminala często też jest barierą w pozyskaniu nowych klientów. Konsumenci bowiem chcą mieć wybór i oczekują, że będą mogli płacić kartą lub gotówką, w zależności od swoich potrzeb.

Polska Bezgotówkowa – dla klienta i przedsiębiorcy

Widząc potrzeby na rynku, Fundacja Polska Bezgotówkowa uruchomiła program Polska Bezgotówkowa. Choć początkowo skierowany był on głównie do przedsiębiorców, od września 2018 roku mogą wziąć w nim udział także instytucje publiczne.

Dzięki tej inicjatywie, mali i średni przedsiębiorcy, którzy dotychczas nie zainstalowali terminali płatniczych, mogą otrzymać do trzech darmowych urządzeń i przez 12 miesięcy nie płacić prowizji od transakcji. Jaki terminal płatniczy wybrać? Do wyboru są dwa rodzaje urządzeń - standardowy i nowocześniejszy typu Smart. By dowiedzieć się więcej na temat terminali i udziału w programie wejdź na stronę https://bezgotowki.pl/oferta/.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%