Zamknij

Jak zostać zauważonym - rozpocznij przygodę z lokalnym pozycjonowaniem!

14:39, 07.10.2019 RED Aktualizacja: 14:39, 07.10.2019

Każdy, kto ma pewne doświadczenie z zakładaniem strony internetowej wie, że samo jej stworzenie nie wystarczy, by została ona wyświetlona na wysokich pozycjach wyszukiwarki Google. Obecne czasy jednak wymagają od firm dobrego rozeznania w kwestiach związanych z internetem, a także profesjonalnej promocji i reklamy, od których zależy sukces na rynku. Pomóc w tym może pozycjonowanie lokalne, które pozwoli Ci dotrzeć do klientów poszukujących produktów i usług w danym obszarze geograficznym. Jak się jednak tego nauczyć?

Co to jest pozycjonowanie lokalne? 

Najprościej mówiąc, pozycjonowanie lokalne to nic innego jak wypromowanie danej strony internetowej w wyszukiwarce Google z uwzględnieniem określonego obszaru, np. województwa lub miasta. Pewnie nie raz Ci się zdarzyło, że podczas szukania knajpy z dobrym jedzeniem wyszukiwarka samodzielnie określiła, w jakim rejonie chciałbyś znaleźć tego rodzaju usługi. Odpowiedzialne za to jest właśnie pozycjonowanie lokalne, które najczęściej posługuje się wykorzystywaną przez Google lokalizacją urządzenia, z którego wyszukana została dana fraza. 

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalne? 

Pozycjonowanie lokalne przede wszystkim pozwala na dotarcie do klientów danej społeczności. Konsumenci coraz częściej dokonują zakupów na podstawie znalezionych lokalnie wyszukiwań. Pozycjonowanie lokalne pozwala więc na szybsze wyszukanie pożądanej firmy w określonej okolicy. 

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne? 

To pozycjonowanie przede wszystkim przyda się małym i średnim firmom, którym zależy na lokalnych klientach i w większości prowadzą usługi off-line. W ten sposób nie tylko zwiększą swoją rozpoznawalność, ale także szybciej będą w stanie opanować lokalny rynek. 

Pozycjonowanie lokalne a krajowe 

Decydując się na pozycjonowanie, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, na czym Ci najbardziej zależy. Pozycjonowanie krajowe z całą pewnością zapewni znacznie większy zasięg odbiorców, jednak jest bardziej kosztowne i zajmuje znacznie więcej czasu. Pozycjonowanie lokalne natomiast zapewnia dotarcie do klientów docelowych oraz wyklucza ogólnokrajową konkurencję. Niestety jednak, należy wspomnieć o tym, że to pozycjonowanie pozwala na budowanie świadomości marki jedynie w bardzo ograniczonym zakresie.

Jak zacząć? 
Podstawowe działania 

Koniecznym działaniem zapewniającym efektywne pozycjonowanie jest założenie profilu firmy w usłudze Google+ Lokalnie, dzięki czemu firma będzie zaznaczona w Mapach Google. Ponadto, klienci będą mogli oceniać usługi Twojej firmy, co z pewnością wpłynie na wiarygodność Twojej firmy.

Optymalizacja on-site 

Pozycjonowanie lokalne w dużej części to zakres działań obejmujący optymalizację on-site i off-site. Co to takiego? Działania on-site to optymalizacja strony www, do których można zaliczyć: 

  • utworzenie wpisu w mapach Google,
  • nasycenie strony odpowiednimi frazami i słowami kluczowymi, 
  • podanie pełnego adresu i telefonu do firmy na stronie,

Optymalizacja Off-site 

Kolejnym ważnym aspektem w pozycjonowaniu lokalnym jest optymalizacja off-site, która w połączeniu z optymalizacją on-site, zwiększy parametry zaufania strony, a co za tym idzie, będzie ona zdecydowanie wyżej w rankingu wyszukiwarki. Pozycjonowanie off-site to m.in. odpowiednie linkowanie strony www, a więc pozyskiwanie linków pochodzących z innych witryn i umieszczanie ich na swojej stronie. Warto dodać, że parametry strony www zwiększą linki pochodzące jedynie z wiarygodnych źródeł, dlatego warto przyłożyć się do tego zadania. Linki te dodawać możesz w dwóch postaciach: jako adres URL danej strony, ale także anchory - odsyłacze pod konkretną frazą lub słowem kluczowym.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%