Zamknij

RedBull i sport ? nieodłączne połączenie. W jakie dziedziny angażuje się firma?

13:23, 30.10.2019 RED Aktualizacja: 13:23, 30.10.2019

Austriacka firma Red Bull powstała w 1984 roku i jest czołowym światowym producentem znanych napojów energetycznych. Rozpoznawalność marki Red Bull w znacznej mierze zawdzięcza inwestycjom i sponsoringowi sportowemu. Angażuje się nie tylko w Formułę 1.

Sportowy marketing Red Bull

Trudno współcześnie znaleźć inną markę z sektora spożywczego, która tak aktywnie występuje w świecie sportu. Hasło reklamowe „RedBull doda Ci skrzydeł” (ang. „Red Bull Gives You Wings”) znane jest chyba każdemu. Działania z zakresu marketingu sportowego spółki rozpoczęły się już w latach 90. Red Bull rozpoczął sponsorowanie sportów ekstremalnych. Niebiesko-żółto-czerwone loga zobaczyć można było na profesjonalnych rowerach BMX, w cliff divingu, w trakcie zawodów skoków i zjazdów narciarskich, snowboardu, a także w zawodach ekstremalnego kolarstwa górskiego. 

Wyróżniającą się na tle innych wielkich firm cechą polityki marketingowej spółki jest przeznaczanie faktycznie olbrzymich dochodów na cele marketingowe. Niektóre źródła podają, że jest to nawet 30% łącznych dochodów. Podobno jeden ze współzałożycieli Red Bulla, Dietrich Mateschitz, miał w trzy lata wydać aż 400 milionów Dolatów na działania marketingowe i sponsoringowe związane z jednym z największych projektów firmy – teamu Red Bull Racing w Formule 1. 

Strategia firmy opiera się przede wszystkim na tym, co dynamiczne i wymagające. Jak wiadomo, popularny drink przyśpiesza akcję serca i powoduje pobudzenie. W zgodzie z charakterem napoju firma sponsoruje zawodników, którzy specjalizują się przede wszystkim w sportach ekstremalnych. Doskonałym tego przykładem mogą być liczne eventy takie jak Red Bull X-Fighters. W trakcie corocznego wydarzenia, w 2008 i 2011 roku organizowanego w Polsce, podziwiać można zawody motocrossowe na najwyższym poziomie. Motocykliści wykonujący freestyle’owe akrobacje w powietrzu przyciągają tłumy i trudno się temu dziwić. Innym interesującym wydarzeniem o charakterze marketingowym jest rzecz jasna Red Bull Air Race. Nie brakuje jednak także imprez nieco bardziej rozrywkowych i mniej niebezpiecznych, czego przykładem jest Konkurs Lotów Red Bull (Red Bull Flugtag). Każdy może zgłosić się swój udział, zaprojektować własny pojazd i… liczyć na dodanie skrzydeł!

Red Bull Racing w Formule 1 

Zdecydowanie jednym z najbardziej kapitałochłonnych, ale także rozpoznawalnych i prestiżowych aktywności Red Bull ma miejsce w Formule 1. Zespół Aston Martin Red Bull Racing (wcześniej Infiniti Red Bull Racing, Red Bull Racing) powstał w 2005 roku na bazie zespołu Jaguar Racing. Bogaty w wielu ekspertów team aż czterokrotnie zdobył mistrzostwo świata konstruktorów. Mechanicy Red Bull Racing są także rekordzistami czasu zmiany opon w pit stopie. Na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii cały proces zajął im… 1,9 sekundy. Współpraca marketingowa na takiej płaszczyźnie zapewnia spółce doskonały, prestiżowy i spójny wizerunek. Co ważne, przyciąga on zarówno osoby młodsze, jak i te w średnim wieku.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%