Zamknij

Co powinna zawierać dobra strategia marketingowa?

15:32, 29.04.2020 RED Aktualizacja: 15:32, 29.04.2020

Właściwie opracowana strategia w marketingu to stworzenie planu skutecznych działań, które pozwalają na uzyskanie maksymalnej efektywności przy jednoczesnych korzystnych kosztach ich realizacji. Co powinna uwzględnić dobra strategia marketingowa?

Dobra strategia marketingowa zbudowana jest z wielu elementów, które wzajemnie się uzupełniają i wspierają. Powinna być ona tworzona zawsze z uwzględnieniem odbiorcy, do którego kierowany jest przekaz reklamowy.

Dopasowanie do specyfiki grupy docelowej

Grupą docelową reklamy jest określona grupa konsumentów, którzy potencjalnie będą najbardziej zainteresowani konkretnym produktem czy usługą. Inną grupę tworzy młodzież, inną natomiast seniorzy. Każdy z tych odbiorców reaguje również na inny typ przekazu.

Wobec tego każda strategia marketingowa musi uwzględniać potrzeby grupy docelowej. Ta wyznaczana jest najczęściej na postawie specjalistycznych badań przeprowadzanych przez agencje marketingowe.

Content, czyli treść przekazu reklamowego

Dzisiaj w kontekście reklamy bardzo duże znaczenie am content. Czym dokładnie jest content oraz content marketing? Terminy te można tłumaczyć jako treść oraz marketing treści.

We współczesnym marketingu treść ma bardzo duże znaczenie. Ważna jest przy tym nie jej ilość, ale jakość. Wartościowa treść przyciąga potencjalnych klientów, dlatego też w reklamie stawia się na przekaz wzbudzający zainteresowanie, pomocny, łatwy w przyswajaniu.

Content marketing powiązany jest z różnymi dziedzinami marketingu internetowego, w tym z SEO, czyli z optymalizacją i pozycjonowaniem stron WWW.

Moc social media marketingu

We współczesnej reklamie bardzo duże znaczenie ma również social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat – portale tego typu są w końcu używane powszechnie przez miliony użytkowników na całym świecie.

Odpowiednia strategia marketingowa powinna być zatem opracowana z uwzględnieniem wielu czynników przesądzających o skuteczności kampanii reklamowej. Przy jej tworzeniu najlepiej skorzystać z pomocy fachowców!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%