Drobne, mało opłacalne zlecenia elektryków i niski przychód ze sprzedaży sklepów branży elektrycznej, to codzienność jednoosobowych działalności gospodarczych. Jednak od czegoś trzeba zacząć. Wkład w rozwój firmy, to nie tylko inwestowanie w sprzęt i wyposażenie, ale budowanie stabilnego wizerunku poprzez utrzymywanie wysokiego poziomu usług.
W przypadku branży elektrycznej, trudno będzie osiągnąć rozgłos medialny, ale metodą małych kroków można zjednać sobie przychylność klientów. Jak wpływać na postrzeganie marki?
Drogą do sukcesu elektryka, oferującego pomoc w przypadku awarii, ale także większych usług, jest zadowolenie klientów. Bez względu na to, czy przedsiębiorca aktywnie działa w mediach społecznościowych, czy też zupełnie nie jest tym zainteresowany, opinie i tak będą się pojawiały, szczególnie te negatywne.
Jak wiadomo, niezadowolenie z fuszerki, czy wadliwego produktu wywołuje silniejsze emocje, niż dobrze wykonane zlecenie. Dlatego dbałość o utrzymanie wysokich standardów, zawsze powinna być priorytetem. Plebiscyt „Orły Elektryki” docenia właśnie takich przedsiębiorców. Na czym to polega?
Rankingi branżowe, takie jak „Orły Elektryki” dają unikalną możliwość przedsiębiorcom z branży elektrycznej, na poprawę wizerunku lub jego ugruntowanie. Plebiscyt jest organizowany każdego roku i nie polega on na uroczystej gali wręczenia nagród. Organizatorzy przyjęli model internetowy i lista zwycięzców, czyli firm, które uzyskały 8/10 punktów, publikowana jest na stronie rankingu.
W plebiscycie tym może wziąć udział każda firma, bez względu na wielkość i lokalizację. Jedynym warunkiem jest posiadanie wymaganej liczby ocen w sieci. Elektryk z Częstochowy, prowadzący mikro firmę, ma równie dużą szansę na zwycięstwo, jak największe przedsiębiorstwa ze stolicy. Dzieje się tak za sprawą sposobu przeprowadzania badania opinii o firmie oraz uwzględnienia miasta/powiatu, w którym działa firma.
Zbierane są wszystkie oceny, jakie zamieścili klienci na różnych portalach, w ciągu całego roku. Zliczana jest także ilość wystawionych opinii, ale tylko wyrażonych liczbowo. Nie ma tutaj głosowania internautów, reklam, ani sponsorów, co czyni ten ranking obiektywnym i rzetelnym portalem opiniotwórczym.
Konsumenci bardzo często odwiedzają „Orły Branżowe”, co potwierdza coraz większa liczba wejść na stronę rankingu. Dzieje się tak między innymi dlatego, że mają oni możliwość wyszukania fachowca w dogodnej dla siebie lokalizacji. Opcja ta jest korzystna również dla samych firm. Rywalizują one o miano najlepszej jedynie z konkurencją w danym mieście lub powiecie.