Czy drastyczne zdjęcia płodów po aborcji powinny istnieć w przestrzeni publicznej? Zdaniem grupy osób, która pod osłoną nocy usunęła spod kościoła w centrum miasta kontrowersyjną wystawę Fundacji Pro – Prawo do życia, to zwykłe epatowanie okrucieństwem, które przynosi więcej szkód, niż pożytku. – To wstrętna manipulacja mająca na celu jedynie szokowanie odbiorców – uważa Miranda Korzeniowska z Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.
Plakaty zawisły w centrum miasta z inicjatywy Fundacji Pro – Prawo do życia walczącej o całkowity zakaz aborcji w Polsce. Na drastycznych zdjęciach widać płody po aborcji, zdjęciom towarzyszą opisy i komentarze mające na celu spotęgowanie przekazu. Instalacja została ulokowana w centrum miasta, przy kościele pw. Przemienienia Pańskiego w Sanoku, w miejscu, które każdego dnia mija tysiące mieszkańców i turystów, w tym także dzieci.
Krótko po pojawieniu się w mieście instalacji w mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja na ten temat. – Epatowanie tak drastycznymi zdjęciami dzieci oraz ludzi po głębokiej traumie związanej z utratą dziecka jest nie do przyjęcia! Apeluję do włodarzy miasta Sanoka o niezwłoczną likwidację "świetnej wystawy"! – napisał na Facebook’u jeden z miejscowych artystów.
Jeszcze tego samego dnia troje mieszkańców Sanoka postanowiło usunąć drastyczne banery z przestrzeni publicznej. Zrobili to w asyście policji i za zgodą proboszcza parafii, na terenie której stanęła kontrowersyjna instalacja. – Powołując się na odpowiednie paragrafy poinformowaliśmy policjantów, że banery wiszą tam niezgodnie z prawem i należy je niezwłocznie usunąć. Kolega oznajmił, że jeśli oni tego nie zrobią, będzie zmuszony działać w stanie wyższej konieczności i sam to zrobi. Funkcjonariusze odmówili zdjęcia plakatów, dlatego zrobiliśmy to na własna rękę – relacjonuje Miranda Korzeniowska.
Uczestnicy akcji zostali wylegitymowani przez policję. Na razie nie wiadomo, czy za usunięcie instalacji odpowiedzą karnie. Miranda Korzeniowska, mama siedmioletniego chłopca, na własnej skórze odczuła, jak drastyczne zdjęcia wpływają na psychikę dziecka. Przytacza historię sprzed czterech lat, kiedy podczas spaceru z synem po mieście, natknęła się na szokujące banery Fundacji Pro Prawo do życia. – Przez kilka godzin uspokajałam mojego trzyletniego wówczas syna. Wtedy myślałam, że ktoś się tym zajmie… Dziś wiem, że nie! Nie można czekać – trzeba działać! Dopóki będę mieszkać w Sanoku, nie pozwolę na takie obrazki w przestrzeni publicznej! – mówi i dodaje.
Sprawa kontrowersyjnej wystawy zostanie także zgłoszona na policję. – Wykonaliśmy dokumentację fotograficzną, w poniedziałek zgłosimy sprawę na komendę policji w Sanoku – informuje Marzena Marczak–Dziurawiec, szefowa lokalnych struktur Nowoczesnej.
Coraz więcej tego typu spraw trafia na policję, a później przed sąd. Zapadają też pierwsze wyroki skazujące Fundację Pro – Prawo do życia, w których sąd uznaje wieszanie plakatów aborcyjnych za niezgodne z prawem. Co ciekawe jeden z pierwszych takich wyroków zapadł w Rzeszowie. Sąd skazał działaczy fundacji za epatowanie drastycznymi widokami na karę grzywny.
Wystawianie na widok publiczny kontrowersyjnych zdjęć kwalifikuje się bowiem jako „wywołanie zgorszenia w miejscu publicznym, zakłócanie spokoju, porządku publicznego” lub umieszczanie „nieprzyzwoitego ogłoszenia, napisu lub rysunku”. Oba czyny zagrożone są karą grzywny, ograniczenia wolności, a nawet aresztu.
A wy co sądzicie na temat tej wystawy? Wypowiedzcie się w komentarzu, lub zagłosujcie w naszej sondzie.
<>.13:50, 01.07.2018
Miranda pozdrawiają cie koledzy z bloku przy ul. Demboskiego. 13:50, 01.07.2018
Alan z Mireyu13:51, 01.07.2018
A kto odpowie za to że widziałem kiedyś dwóch mężczyzn całujących się ? Uraz psychiczny zostanie do końca życia czy Pani M. K. sfinansuje koszty leczenia ? 13:51, 01.07.2018
Taki jeden14:25, 01.07.2018
Pisze się Dembowskiego a nie Demboskiego, a po drugie uraz psychiczny to Ty masz najprawdopodobniej od urodzenia - a może nawet od poczęcia, więc nie ściemniaj :( 14:25, 01.07.2018
ciemny sanok14:31, 01.07.2018
Żadne pieniądze świata nie pomogą przy twojej głupocie. 14:31, 01.07.2018
bill14:34, 01.07.2018
Proponuje na drugi raz zrobić wystawę pedofili w sutannach. 14:34, 01.07.2018
Majster18:53, 01.07.2018
Proponuje skocz z mostu na beton i nie marnuj nam tlenu! 18:53, 01.07.2018
tomek837828493221:54, 01.07.2018
Ciekawe czy wśród homosiów jest więcej pedofilów czy wśród księży - jednak statystyki są nieubłagalne ;) 21:54, 01.07.2018
Taki jeden14:34, 01.07.2018
Takie plakaty to ks. Skiba (wystawiono je za jego zgodą) może sobie wywiesić na plebanii, a nie w przestrzeni publicznej. Centrum miasta to nie jest miejsce żeby epatować dramatem i brutalnym widokiem zwłok i krwi. Oprócz dorosłych obok kościoła przechodzi wiele dzieci, i to one dopiero będą miały uraz, a nie ten ćwok Alan skądś tam. 14:34, 01.07.2018
maftow23:15, 01.07.2018
no i to jest wlasnie prywatny teren parafiii - za ogrodzeniem - kumasz to? 23:15, 01.07.2018
Zaskoczony15:56, 01.07.2018
Pan Osika w swoim wywiadzie twierdził iz on i proponowani przez niego vice burmistrzowie są bezpartyjni. Teraz redakcja podaje iż p.Marzena Marczak Dziurawiec jest szefową Nowoczesnej w Sanoku.... 15:56, 01.07.2018
matt.18:10, 01.07.2018
Dzieci zabijane przed narodzeniem, nie maja żadnych szans na obronę. Tego typu wystawy, ze swej natury są szokujące, bo bestialskie są metody zabijania tych dzieci. Od dobrego samopoczucia niektórych "nowoczesnych", ważniejsze jest uświadomienie ogółu jak ważne jest robienie wszystkiego, aby aborcja była w Polsce zabroniona. 18:10, 01.07.2018
zosia 22:31, 01.07.2018
ale masz świadomośc że tak sie juz od jakiś 30 lat ciąży nie usuwa ? i rozumiem że adoptujesz te wszystkie śmiertelnie chore płody i inne niehciane dzieci których chcesz tak bardzo bronić ... teoretycznie ... ? 22:31, 01.07.2018
rerr19:03, 02.07.2018
Trzeba nazwac rzecz po imieniu, aborcja to morderstwo , i tyle w temacie.
I nie jest wazne w jaki sposob jest dokonywana, przeciez wszystko zmierza do
zabicia dziecka. 19:03, 02.07.2018
ech19:27, 01.07.2018
Czemu w przestrzeni publicznej nie można pokazywać tego, co jest legalne? Ponieważ epatuje przemocą? Skoro epatuje przemocą, to może powinno być nielegalne?
W ogóle, gdzie się podziały prawa człowieka? Co z walką o Konstytucję RP, która w art. 31 wyraźnie zakazuje ustawowego ograniczania praw i wolności każdemu, jeżeli ograniczenia te naruszałyby istotę tych praw, czyli m.in. prawo do życia każdego (bezpaństwowca, obcokrajowca, ale również tego, kto się jeszcze nie urodził). Ustawa dopuszczająca aborcję, jest niezgodna z Konstytucją i mówi o tym literalnie sama Konstytucja (!) - nie trzeba czytać żadnych opinii i orzecznictwa, aby się o tym dowiedzieć... 19:27, 01.07.2018
marysia 22:35, 01.07.2018
Bardzo mi przykro ale jest zupełnie odwrotnie - proponowana ustawa łamie konstutucję jako że nie ma w niej zapisu ochronie płodu od poczęcia. upsss 22:35, 01.07.2018
ech00:58, 02.07.2018
Pani "marysiu", jeśli Konstytucja mówi o czymś wprost, nie wpisuje się tego do ustawy, ponieważ nie ma takiej potrzeby. Jest to chyba dosyć oczywiste... Jeśli norma zawarta w Konstytucji nie jest powielona w ustawie, nie oznacza to, że ustawa jest sprzeczna z Konstytucją. Ustawa jest sprzeczna z Konstytucją, jeśli normy w nich zawarte wzajemnie się wykluczają. W takim przypadku bezpośrednio stosuje się przepisy aktu wyższej rangi, czyli Konstytucji. 00:58, 02.07.2018
Miś blade uszko06:46, 02.07.2018
?Czemu w przestrzeni publicznej nie można pokazać tego co legalne??
Zastanów się. Odpowiem na *%#)!& pytanie *%#)!& opowiedzią. Robienie kupy jest legalne, ale nikt nie chce widzieć plakatów z kupą. 06:46, 02.07.2018
Kamila19:33, 01.07.2018
Nie widzę związku pomiędzy sadyzmem, który uderza z plakatów, by osiągnąć polityczne cele i binaryzować społeczeństwo z wyrażaniem uczuć między dwoma mężczyznami czy dzieciobójstwem...Te obrazy maja na celu jedynie fundamentalizować nienawiść, agresję, a nie budować konstruktywne porozumienie miedzy rożnymi światopoglądami. Epatowanie drastycznymi scenami nie prowadzi do dobra, nie eliminuje zła, ale owo zło umocowuje. Każdy świadomy człowiek zdaje sobie sprawę z obrzydliwej propagandy, którą próbują nas zniewalać wspólnie rząd i kościół w Polsce.. Brak rzetelnej edukacji otwiera szerokie spektrum dla religijnej, albo pseudonaukowej manipulacji. Wypowiedzi Matta i Allana z Mireyu są tego dowodem. Powiem Wam osoby w/w, że należy opierać swoje sądy na faktach naukowych i posługiwać się wiedzą, a nie bajdurzeniami paranaukowymi czy uzasadnieniami doktrynalnymi. Wtedy, gdy dyskusja będzie na poziomie merytorycznej argumentacji możemy zacząć budować jakąkolwiek przestrzeń dialogową. Aborcja jest wyborem, nie nakazem, proszę o tym pamiętać. Zakaz aborcji jest działaniem antyhumanitarnym, rodzącym wielkie tragedie i liczne patologie. A homoseksualizm czy biseksualizm są orientacjami seksualnymi takimi jak heteroseksualizm. To także proszę sobie uświadomić. A to, że te rzeźnickie plakaty wiszą w przestrzeni kościelnej i są generowane przez środowiska katolickie, nie powinno dziwić nikogo, kto zna historię KK, jego praktyki na przestrzeni dziejów. Zadawanie cierpienia jest wpisane w działania KK. Taka jest prawda, której wiele osób nie chce sobie przyswoić. Poza tym należy pamiętać, że racje nie poparte argumentacją uzasadniającą działania dla dobra jednostki, a przez to dla społeczeństwa muszą być zanegowane. W tym przypadku racje nie są równorzędne. Racja jest po stronie wyboru i równości, osoby Matt i Allan. 19:33, 01.07.2018
tomek456721:52, 01.07.2018
"Zadawanie cierpienia jest wpisane w działania KK." - ciekawa, marksistowska teoria ;) 21:52, 01.07.2018
ech00:26, 02.07.2018
W ramach rozwijanie swojej wiedzy naukowe radzę kupić podręcznik do biologii albo genetyki i przekonać się na własne oczy, że płód ludzki jest płodem ludzkim, tzn. że jest stadium rozwoju istoty ludzkiej od momentu zapłodnienia (tak! proszę się douczyć!). W związku z tym zabijanie płodu ludzkiego jest zabijaniem człowieka. Nie ma w tym żadnej ideologii - to są wyłącznie fakty. Ideologia zaczyna się tam, gdzie zaprzecza się faktom naukowym tworząc teorie filozoficzne. Taką nazistowsko-marksistowską ideologię, że płód to nie człowiek, Pani propaguje. 00:26, 02.07.2018
IT00:41, 02.07.2018
Towarzyszko z Razem, wam już podziękowalismy w 1989. Jeżeli pani nie zrozumiała, to żegnam raz jeszcze. Bazując na wiedzy z róznych zródeł pani przyjaciele, komunisci, wymordowali ponad 100mln ludzi w imię lepszego jutra. Zdecydowanie lepszy wynik porównując choćby do hitlerowców. Pisze pani, rzeznickie plakaty, na tym wszak polega aborcja. Człowiek zamordowany w bestialski sposób wygląda tak samo, nieważne czy ma lat 50, czy 3 miesiące. 00:41, 02.07.2018
wm10:48, 02.07.2018
@ ech
Wg twojej teorii, jedzenie jajecznicy na śniadanie jest tożsame ze zjadaniem kurczaka. Ciekawe... :D 10:48, 02.07.2018
do wm12:36, 02.07.2018
twoja wiedza na temat hodowli drobiu jest tak samo mała jak na temat skad sie biorą dzieci 12:36, 02.07.2018
dd20:11, 01.07.2018
a co to: samosąd ? likwidacja powinna być zgłoszona na policję i do prokuratury! a nie samemu "wymierzać sprawiedliwość" ? w jakim kraju my żyjemy ? co to za standardy ? jeśli im coś nie pasowało to powinni zgłosić to na policję a nie samemu niszczyć cudze mienie - cokolwiek to by nie było!!!! Na policje z nimi za fakt uszkodzenia cudzego mienia!!!! na policje i przed sąd!!! 20:11, 01.07.2018
owsik20:36, 01.07.2018
czy DD to skrót od "do doopy" ? bo jeśli tak to ja też tam chcę 20:36, 01.07.2018
tomek23567821:50, 01.07.2018
Taaa, mieszkańcy - już w to uwierzę :P To pewnie dzisiejsza forma Hitlerjugend (tylko że mniej czyste ciuchy teraz noszą) czyli antifa ;) 21:50, 01.07.2018
Klaudia21:53, 01.07.2018
Co, prawda w oczy kole, ze trzeba usuwac banery?? Wstyd I hanba !!!!!!!! 21:53, 01.07.2018
adam 22:32, 01.07.2018
ale jaka prawda przepraszam o tym że tak usuwano ciąże w latach 60tych ??? :) 22:32, 01.07.2018
CDW23:03, 01.07.2018
A wandalizm jest legalny? 23:03, 01.07.2018
tref23:13, 01.07.2018
to może być przestępstwo naruszenia miru domowego... 23:13, 01.07.2018
Taki jeden13:10, 02.07.2018
Mir domowy ????
w kościele ????
tam gdzie dopuszczają się pedofilii ????
Ciekawy jestem co to za dom i co to za mir gdzie mogą Ci dziecko otumanić i zniewolić ?
A ten stary *%#)!& Hoser twierdzi że to przez tabletki antykoncepcyjne :(
Nie bądź żałosny jak ten Twój zakłamany, obłudny i zboczony kler :(
dobrze się czujesz ???? 13:10, 02.07.2018
Katarzyna23:14, 01.07.2018
Te plakaty nie mają nic wspólnego z prawdą czy religią. To szokowanie ludzi szczątkami embrionów nie wiadomo nawet, czy nie samoistnie poronionych. Wstrętne i okrutne dla ludzi którzy stracili dzieci niedonoszone. O jakiej religi tutaj mowa, chyba nienawiści i okrucieństwa. 23:14, 01.07.2018
Teod20:29, 02.07.2018
tak, to jest okrucienstwo najgorsze z mozliwych, . Zabijanie dzieci. Dlczego tego nie
pokazywac dzieciom, jak najbardziej trzeba pokazywac dzieciom. I jeszcze powiedziec
syneczku lub córeczko mogłam cię też tak wyskrobać, A pielęgniarka po aborcji sklada
ciałko dziecka l liczy czy są wszystkie części nóżka, rączka , główka zmiażdzona,
ALeż nie , " teraz aborcji dokonuje się inaczej" jak tutaj niektórzy piszą, teraz jest bezkrwawa aborcja, czyli odsysa się wody wywoluje przedwczesny poród, dziecko się
rodzi , rusza się, często płacze, kwili , zatyka mu się usta żeby rodząca nic nie sł
yszała, i wynosi się dziecko zeby umarło, dzieci się dusi , bo jezcze nie moze oddychac 20:29, 02.07.2018
qwerty33323:20, 01.07.2018
Popieram usunięcie. BRAWO!!! 23:20, 01.07.2018
Prawy sektor01:31, 02.07.2018
Kim jesteś Miranda,że decydujesz co w Sanoku można a co nie.Jak nie czarne spedy to znicze pod sądem w obronie "demokracji", a teraz jeżeli zniszczylas baner jesteś zwykłym wandalem.Baner jest na terenie parafialnym i nic wam do tego ateiści.Kolejny autorytet to ci z platformy i kandydat na burmistrza z Zakucia 01:31, 02.07.2018
Kasia haggard23:37, 02.07.2018
Miranda Korzeniowska powiem panu/Pani kim jest : osoba ktora ma odwage podpisac sie imieniem I nazwiskiem a nie chowac sie za nickname I juz za to czapka z glowy! Reszty widocznie pan/Pani nie chce zobaczyc a tym bardziej zrozumiec! 23:37, 02.07.2018
nie tak dawno09:51, 02.07.2018
nie tak dawno miranda paradowała z prezesem fundacji czas nadzieji na skansenie. teraz mowi o zabjianiu chorych nienarodzonych. na kazdym etapie. to niech sobie wyodrazi ze kazde zycie to błogosławienstwo nie przeklenstwo.. ktos pisze o prwie wyboru . pytam kto ma wybór .bo napewno nie to dziecko a przeciesz o jego zycie toczy sie walka 09:51, 02.07.2018
sanoczanin15:50, 02.07.2018
A co ma rozmowa z kimś w Skansenie do okrutnych banerów?? Matko co za typowe Grażyny i Janusze.... 15:50, 02.07.2018
Roman11:38, 02.07.2018
Nie będzie zabijania dzieci, nie będzie drastycznych zdjęć 11:38, 02.07.2018
pytanie do mirandy12:08, 02.07.2018
czy niszczenie cudzego mienia jest w pani rodzinie dziedziczne ?
czy jezeli "blondynki" nie będą pasowły do pani wizerunku tez je pani usunie ze społeczenstwa ?
czy tłymaczy pani dzieciom czym jest choroba ?
12:08, 02.07.2018
nie wierze mirandzie12:59, 02.07.2018
macie to swoje podwórko nivea. dla pieknych zdrowych i bogatych. dzieci .chore brzydkie i biedne będą bawic sie klockami w somu zeby te "lepsze" nie musiały ich oglądać 12:59, 02.07.2018
Anka13:14, 02.07.2018
A gdzie zdjęcia ofiar pijanych kierowców. Apeluję o umieszczanie je przy drogach i knajpach. Te ofiary też były niewinne
13:14, 02.07.2018
Popieram ks. Probosz13:26, 02.07.2018
Kochani tak wygląda mordowanie. Jeśli macie odwagę podjąć taką decyzję, akceptować aborcję i sposoby jej wykonywania to miejcie również odwagę patrzeć na te zdjęcia. Tak to właśnie wygląda.
To są ciche ofiary Waszych dorosłych decyzji.
Decydując się na to bierzecie to na swoje sumienie.
Niektórym ludziom prawda kole w oczy. Nastała era eliminacji z życia wszystkiego co jest niewygodne i niemiłe oku .
M.in. dzięki massmediom, które zalewają nas zewsząd hasłami o byciu panami własnego losu, o byciu niezależnym, o sięganiu tylko po to, co przyjemne ...
A niestety życie ludzkie składa się również z cierpienia, smutku, żalu większego lub mniejszego.
Brak pokory niszczy człowieczeństwo.
Ludzie nie powinni zabijać nowego życia dla własnych wygód. Jeśli nie czują się na sile wychować lub zająć się schorowanym dzieckiem mogą oddać je do okna życia.
A jeśli dziecko nie przeżyje to dopilnują, by godnie odeszło.
Głównie apeluje do osób, które wołają :" mój brzuch ,moje ciało"
W porządku Twoje ciało składa się z jednego serca , kręgosłupa, i narządów, które swoją pracą utrzymują Cię przy życiu.
Dziecko, to druga odrębna istota. I nie masz prawa za nie decydować.
Jak bardzo odległe i obce jest ludziom słowo pokora i przyjmowanie nieoczekiwanego/ niezaplanowanego przez los ... 13:26, 02.07.2018
darget19:05, 02.07.2018
Bardzo mądrze napisane 19:05, 02.07.2018
felicitt19:49, 02.07.2018
madry komentarz 19:49, 02.07.2018
jim15:19, 03.07.2018
"(...) to miejcie również odwagę patrzeć na te zdjęcia" - dobre sobie. Na te zdjęcia musza patrzeć także dzieci, które niczego nie akceptuja ani nie odrzucaja, bo nawet nie rozumieja o co tu chodzi. One nie maja wpływu na Wasze polityczne przepychanki dotyczące aborcji, a muszą na nie patrzeć. 15:19, 03.07.2018
też człowiek13:48, 02.07.2018
Uważam działania ks. Andrzeja Skiby za bardzo porządane, a wręcz "wychowawcze dla dorosłego człowieka"! Oburza Was wydźwięk tych zdjęć? Troszczycie się o własne "pociechy"? Edukujcie je i mówcie im tę niewygodną prawdę, że ONE ZYJĄ, ALE ICH RODZEŃSTWO TAK ZABILIŚCIE. Przed czym się chowacie .NOWOCZEŚNI INACZEJ?????!!! A do sejmu pójdziecie w swojej hopokryzji walczyć o niepełnosprawne?? Kto Wam miesza w tych "głowach"?????? 13:48, 02.07.2018
Jim15:27, 03.07.2018
Ciekawe co powiesz tym, którzy sa przeciw aborcji, ale uważają, że takie plakaty sa niedopuszczalne??? Aha - tez uważam działania księdza za pożądane (ort. "porządane") - niech jak najczęściej pokazuje jak mało obchodzą go opinie parafian. 15:27, 03.07.2018
marcel sanok-rzeszów13:52, 02.07.2018
Kiedy ksiądz proboszcz zrobił pod kościołem wystawę - starsi panowie i ich kochanki ? Ze szczególnym uwzględnieniem opinii w tej kwestii osób mieniących się "wysoką" moralnością oraz zajmujących wysokie stanowiska w sanockim samorządzie. Jak by ksiądz proboszcz poruszył te kwestię ? Z niecierpliwością czekamy. Choć raczej nie oczekujemy nazbyt nadgorliwej reakcji, bo jak już można było zauważyć wcześniej, srebrniki już nawet w kościele powodują nagły wzrost HIPOKRYZJI. 13:52, 02.07.2018
derek19:48, 02.07.2018
Jak popieracie aborcję to spójrzcie prawdzie w oczy, tak wygląda aborcja,
dlaczego odwracacie oczy, a dzieci trzeba edukować , czyli pokazywac co to jest morderswo nienarodzonych, Dlaczego odwracacie oczy ? 19:48, 02.07.2018
tylqq23:17, 02.07.2018
a co jesli mojemu dziecko nie podoba się jedna czy druga pani bo je straszy na ulicy????? i dziecko ma potem wielodniowe koszmary???? co zrobić wtedy????? 23:17, 02.07.2018
Zielarka07:39, 03.07.2018
Ugotować czaj z igliwia młodej sosny i babki lancetowatej w proporcjach 1:5. Podawać 100 ml raz dziennie do ustania problemu. Pozdrawiam. 07:39, 03.07.2018
@Zielarka16:05, 03.07.2018
Kurtyna !!! hahahahaha :) 16:05, 03.07.2018
dobry kom23:19, 02.07.2018
tak, to jest okrucienstwo najgorsze z mozliwych, . Zabijanie dzieci. Dlczego tego nie
pokazywac dzieciom, jak najbardziej trzeba pokazywac dzieciom. I jeszcze powiedziec
syneczku lub córeczko mogłam cię też tak wyskrobać, A pielęgniarka po aborcji sklada
ciałko dziecka l liczy czy są wszystkie części nóżka, rączka , główka zmiażdzona,
ALeż nie , " teraz aborcji dokonuje się inaczej" jak tutaj niektórzy piszą, teraz jest bezkrwawa aborcja, czyli odsysa się wody wywoluje przedwczesny poród, dziecko się
rodzi , rusza się, często płacze, kwili , zatyka mu się usta żeby rodząca nic nie sł
yszała, i wynosi się dziecko zeby umarło, dzieci się dusi , bo jezcze nie moze oddychac 23:19, 02.07.2018
Katarzyna11:26, 31.07.2018
Ale tu chodzi nie o aborcje tylko przestrzeń publiczną, w której powinny być zachowane jakieś normy. Toczcie swoje wojenki z dala od osób wrażliwych i dzieci. 11:26, 31.07.2018
dan23:27, 02.07.2018
O co tyle krzyku, przeciez to sa fakty. Tak wyglada aborcja,
A moze ktos powie że inaczej ?? Jesli nawet , to cel jest jeden ZABIC 23:27, 02.07.2018
Jim15:28, 03.07.2018
Krzyk jest nie o aborcję, a o przestrzeń publiczną. 15:28, 03.07.2018
do Jim18:03, 03.07.2018
pragne zwrócić tobie uwage ze plakaty znajdowały sie za ogrodzeniem. 18:03, 03.07.2018
Takatam00:07, 03.07.2018
Brawo Miranda!!!!!! Trzymam kciuki i oby tak dalej! Jesteś wielka !!!!!! 00:07, 03.07.2018
myk09:31, 03.07.2018
A co sądzicie o portalu isanok? Czy jemu też grozi proces w związku z publikacją banerów? 09:31, 03.07.2018
GrzesiekT11:31, 03.07.2018
Takich wystaw powinno być jak najwięcej, aby ludzie w końcu zrozumieli, że aborcja to okrutne zabójstwo nienarodzonego dziecka. 11:31, 03.07.2018
Katarzyna11:29, 31.07.2018
Jeszcze raz, tu chodzi nie o aborcje tylko przestrzeń publiczną, w której powinny być zachowane jakieś normy. Toczcie swoje ideologiczne wojenki z dala od osób wrażliwych i dzieci. 11:29, 31.07.2018
Ciekawe01:47, 02.07.2018
12 17
Kim właściwie jest Miranda, że decyduje co jest demokracją , a co nie można pokazać na terenie parafialnym?o ile mi wiadomo to nie pełni żadnej funkcji w mieście a tak się szarogesi jakby była kimś ponad innych.Podobnie ci dwaj inteligenci z platformy udający mędrców.Ci co zniszczyli baner to zwykli wandale i chuligani i wymiar sprawiedliwości powinien ich osądzić.Pozdrawiam księdza proboszcza i dziękuję za piękną postawę wobec tej totalnej opozycji 01:47, 02.07.2018