Zamknij

Prowadzenie firmy budowlanej i wynajem sprzętu - czy to się może udać?

15:29, 25.05.2017 . Aktualizacja: 10:40, 22.05.2018
Skomentuj

Zastanawiasz się nad tym, czy nie założyć własnej działalności, która będzie specjalizowała się w świadczeniu różnych usług budowlanych? Nie masz jednak wystarczających środków na zakup całego sprzętu, który będzie Ci potrzebny do poszczególnych zleceń lub zwyczajnie nie masz ochoty go kupować, bowiem danego rozwiązania nie będziesz używać zbyt często? W takim razie mamy dla Ciebie rozwiązanie tego problemu, wraz ze szczegółowym omówieniem kilku ważnych kwestii w tym zakresie.

Czy muszę mieć własny sprzęt? 

Jeśli mówimy o wykonywaniu podstawowych prac, to jak najbardziej firma budowlana powinna dysponować młotkami, szlifierkami, czy wiertarkami. Natomiast, niekoniecznie musisz posiadać np. własne rusztowania, które zawsze można wypożyczyć. Codziennie do takich firm jak http://www.slv-group.eu/wynajem-rusztowan zgłasza się mnóstwo przedstawicieli z branży budowlanej, którym zależy na tym, aby wypożyczyć sprzęt na kilka tygodni lub miesięcy. Wszystko zależy oczywiście od zlecenia i zawsze należy takie wypożyczenie w wkalkulować w koszty, niemniej jednak dzięki temu nie musisz koniecznie wydawać pieniędzy na nowe rusztowania, które zresztą nie należą do najtańszych. 

Jak to wygląda pod względem kosztów? 

Wiele będzie zależało od tego, gdzie i jaki sprzęt planujesz wypożyczyć. Z cała pewnością wypożyczenie agregatu prądotwórczego o niewielkiej mocy będzie znacznie tańsze, niż koparki, czy wspomnianych wcześniej rusztowań. Ciężko jest natomiast opisać jednolite stawki, bowiem będą się one od siebie znacznie różniły w zależności od miejsca, w którym sprzęt chciałbyś wypożyczyć. 

Najlepiej będzie się zatem zorientować dokładnie, jak to wygląda w Twojej okolicy i zadzwonić do wypożyczalni sprzętu z pytaniem, ile kosztuje wypożyczenie na daną liczbę dni, gdyż zawsze rozlicza się każdą dobę. Dzięki temu na pewno będziesz w stanie dość szybko dowiedzieć się jak sprawa wygląda i przeliczyć bardzo dokładnie, czy opłaca Ci się brać dane zlecenie.

Na pewno nie należy się przy tym śpieszyć i zawsze dobrze przemyśleć decyzję o tym, jaki sprzęt i na ile najlepiej wypożyczyć. Będzie się to zarazem wiązało z przestrzeganiem harmonogramu prac, aby nie było opóźnień, bowiem wtedy za każdy kolejny dzień wypożyczenia sprzętu będą naliczane stosowne opłaty, których na samym początku mogłeś nie brać pod uwagę. 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

TeresaTeresa

0 0

Można też wziąć w leasing (ma sporo przewagi nad kredytem http://firkas.waw.pl/fenomen-leasingu/ ). Tak jest korzystniej a kiedy w danym czasie nie korzystamy ze sprzętu to można go komuś właśnie wynająć. Dobra firma budowlana, z dobrym marketingiem nie powinna narzekać na brak zleceń. 14:23, 16.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%