Symboliczny kamień węgielny pod budowę „Bramy Bieszczad” – największego pasażu handlowego w regionie – został wmurowany. Obiekt powstaje na blisko 23 tys. m² nowoczesnej powierzchni usługowo-handlowej i ma znacząco zmienić gospodarczy krajobraz miasta.
Inwestycja przyniesie setki miejsc pracy, zwiększy ruch gospodarczy i wygeneruje dodatkowe dochody do budżetu miasta. Według burmistrza miasta Tomasza Matuszewskiego, kluczowe dla realizacji projektu było wcześniejsze przygotowanie terenów inwestycyjnych, m.in. budowa łącznika do ulicy Łany. – Ktoś mógł mówić, że to mała inwestycja. My widzieliśmy w niej otwarcie 12,5 hektara terenów pod rozwój. Dziś mamy potwierdzenie, że to była właściwa decyzja – zaznaczył burmistrz.
Według niego, inwestycja to modelowy przykład współpracy samorządu i biznesu: miasto tworzy infrastrukturę i warunki, a przedsiębiorcy wykorzystują możliwości, generując kapitał i miejsca pracy. - To mechanizm, który będzie kluczowy w kolejnych latach - mówi burmistrz Matuszewski.

Otwarcie „Bramy Bieszczad” zaplanowano na jesień 2026 roku. W parku handlowym znajdą się sklepy marek znanych z dużych miast, m.in.: Castorama, Biedronka, Rossmann, House, Cropp, New Yorker, Sinsay, Half Price, Martes, Woolworth, 4F, Action, Pepco, CCC, Big Star oraz Dealz. Największą powierzchnię – aż 7 tys. m² – zajmie Castorama, która będzie strategicznym najemcą obiektu. W ramach kompleksu powstanie także restauracja typu drive-thru oraz parking na 600 miejsc.
Inwestorem projektu jest firma Refield – jeden z najbardziej aktywnych deweloperów w sektorze parków handlowych w Polsce. Brama Bieszczad to największy projekt w historii firmy. Wartość inwestycji sięga 140 mln zł, a – jak podkreśla prezes spółki Fabian Eryk Barbarowicz – jest to jedyne tak duże przedsięwzięcie w tej części kraju. – Poprzez ten obiekt chcemy pokazać, że Podkarpacie się rozwija i warto w nie inwestować – mówi przedstawiciel Refield.
„Brama Bieszczad” ma stworzyć około 300 nowych miejsc pracy, co znacząco wzmocni lokalny rynek. Dla Refield będzie to druga inwestycja w województwie podkarpackim – wcześniej firma zrealizowała park handlowy w Leżajsku, a kolejne projekty prowadziła m.in. w Chełmnie, Golubiu-Dobrzyniu, Lidzbarku Warmińskim, Grodzisku Wielkopolskim i Kępnie.