Jest zielone światło dla jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie. Wojewoda Podkarpacki Teresa Kubas-Hul wydała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy II etapu obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28. To kluczowy krok formalny, który przybliża rozpoczęcie robót budowlanych.
Nowy odcinek połączy istniejącą obwodnicę z DK28 w Bykowcach
Planowana inwestycja zostanie zrealizowana na terenie powiatu sanockiego – w granicach miasta i gminy Sanok oraz gminy Zagórz. Drugi etap obwodnicy obejmie blisko 3 kilometry nowej trasy, która połączy już funkcjonujący fragment obwodnicy z drogą krajową nr 28 w Bykowcach, po drugiej stronie rzeki San.
Początkowy odcinek nowej trasy będzie przebiegał po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 84. Następnie obwodnica skieruje się na północ i przekroczy rzekę San, prowadząc w kierunku DK28.
Ronda, drogi gminne i infrastruktura dla pieszych
W ramach inwestycji zaplanowano m.in.:
Nowy układ drogowy ma poprawić płynność ruchu oraz bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów.
Mosty nad Sanem i linią kolejową
Istotną częścią zadania są obiekty inżynierskie. Projekt przewiduje budowę pięciu mostów, z czego cztery będą pełnić również funkcję ekologiczną. Największy obiekt – most nad linią kolejową i rzeką San – osiągnie długość blisko 290 metrów. Dodatkowo powstaną trzy przepusty oraz mur oporowy.
Bezpieczeństwo i ochrona środowiska
Inwestycja uwzględnia rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Zastosowane technologie mają ograniczyć negatywny wpływ nowej trasy na otoczenie i spełniać wymogi zrównoważonego rozwoju.
– Drugi etap obwodnicy Sanoka oznacza domknięcie układu komunikacyjnego miasta – podkreśla Wojewoda Podkarpacki. – Nowa trasa pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy poza zwartą zabudowę miejską, co przełoży się na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców i komfortu podróżowania. Inwestycja usprawni również połączenia w kierunku Przemyśla oraz przejść granicznych w Medyce, Malhowicach i Korczowej.
Co dalej?
Decyzja ZRID to jeden z ostatnich etapów formalnych przed rozpoczęciem robót budowlanych. Realizacja II etapu obwodnicy Sanoka ma znaczenie strategiczne nie tylko dla miasta, ale i dla całego południowo-wschodniego Podkarpacia.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz