SANOK. Konsorcjum, w skład którego wchodzi Huta Stalowa Wola, spółka PIT Radwar z państwowej Polskiej Grupy Zbrojeniowej i prywatny przedsiębiorca z Radomska, chce kupić sanocki Autosan. Dzisiaj przedstawiciele konsorcjum złożyli na ręce syndyka ofertę kupna będącej w upadłości fabryki.
O tym, że Polska Grupa Zbrojeniowa zainteresowania jest zakupem będącej w upadłości sanockiej fabryki autobusów, informowaliśmy na łamach naszego portalu kilka dni temu. Teraz możemy te informacje oficjalnie potwierdzić. Oferta, której szczegółów na razie przedstawiciele konsorcjum nie chcą ujawniać, trafiła dzisiaj na biurko Ludwika Noworolskiego, syndyka zarządzającego obecnie Autosanem.
- Czuję ogromną satysfakcję, że oferta wpłynęła. Jutro przedstawię ją sędziemu komisarzowi nadzorującemu upadłość Autosanu, który po analizie ofert zdecyduje, komu powierzyć fabrykę - powiedział syndyk dziennikarzom. Wcześniej pięciokrotnie próbował sprzedać Autosan w przetargach, ale mimo sporej obniżki ceny, nie znalazł kupca.
Liderem Konsorcjum HSW Fundusz Kapitałowy jest HSW S.A., spółka posiada większościowy pakiet udziałów (34 procent). Spółka PIT-Radwar oraz prywatny przedsiębiorca z Radomska mają po 33 procent udziałów.
Dwa i pół roku temu HSW kupiła upadłe zakłady Jelcza, które były w podobnej sytuacji, jakiej jest teraz sanocki Autosan. Dzisiaj w Jelczu pracuje dwa razy więcej osób niż w momencie przejęcia przez HSW. Produkowany jest tam sprzęt pancerny i artyleryjski dla polskiej armii. - Szacujemy, że w przyszłym roku produkcja nam się podwoi. Sami sobie nie poradzimy, stąd pomysł, aby przenieść część produkcji do Autosanu. Jeszcze nie tak dawno sami mieliśmy problemy, doskonale rozumiemy więc, w jakiej sytuacji jest obecnie sanocka fabryka. Po przeanalizowaniu możliwości produkcyjnych i rozwojowych Autosanu, zdecydowaliśmy się zaangażować i zainwestować w pojekt - powiedział Antoni Rusinek, prezes HSW.
PIT-Radwar to warszawska firma, która należy do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, działa w sektorze radiolokacji, natomiast SKB Drive Tech z Radomska to prywatna spółka, która specjalizuje się w budowie osi napędowych.
Przedstawiciele konsorcjum zapewniają, że przejmą całą liczącą obecnie około 360 osób załogę. Obiecują zamówienia i pieniądze na produkcję. Te zapewnienia ucieszyły związkowców. - Dla pracowników to wspaniała informacja. Nie udałoby się, gdyby nie doskonała współpraca z ministrem, Skarbem Państwa i parlamentarzystami, którzy wspierali nasze działania - powiedziała Ewa Latusek, przewodnicząca zakładowej Solidarności.
Konsorcjum chce utrzymać w Autosanie dotychczasową produkcję autobusów. Spółka ma również nadal produkować na rynek kolejowy. - Chcemy również, żeby Autosan wypełnił polską przestrzeń i potrzeby polskich sił zbrojnych, po to w konsorcjum jest PIT-Radwar i HSW. Liczymy, że ten konglomerat różnych pieniędzy i różnych pomysłów na działanie Autosanu, zapewni lepszą przyszłość firmie, i że Autosan będzie wracał do lat minionych i będzie odzyskiwał swoją świetność - powiedział Zdzisław Gawlik, wiceminister Skarbu Państwa.
Oferta złożona przez konsorcjum zawiera gotowe zamówienia na produkcję autobusów dla komunikacji miejskiej w I kwartale 2016 r. Chodzi o wyposażenie w autobusy komunikacji miejskiej jednego z miast. Inwestorzy nie chcieli jednak zdradzać szczegółow kontraktu. Pieniądze potrzebne na realizację zamówienia miałaby zapewnić Agencja Rozwoju Przemysłu.
Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce. Jej początki sięgają 1832 r. W latach świetności, które przypadły na lata 70. ubiegłego wieku, z taśm montażowych zjeżdżało ponad 4 tysiące autobusów rocznie, a zakład zatrudniał około 7 tys. osób. Autobusami z Sanoka jeździła cała Polska, także m.in. Szwedzi, Węgrzy, Słowacy i mieszkańcy Europu Wschodniej.
Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.
Fabryka niedawno uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.
0 0
Może miasto odzyska zaległy podatek?
0 0
Na zdjęciu widzę przewodniczącą jednego związku a ja się pytam gdzie są pozostali przewodniczacy ?
0 0
ty się pajacu podatkeim dla miasta martwisz? miasto powinno umorzyć podatki lub rozbić je na raty, ludzie są najważniejsi i zakład pracy a nie podatki tłuku.
0 0
Jaki jest stosunek miasta do ludzi najlepiej widać po tym jak zostali potraktowani pracownicy własnej miejskiej spółki SPGK!!! No ale trzeba ogłosic sukces!!! Woda przecież potaniała parę groszy!!!
0 0
a Stalowa Wola nie chciałaby też wziąć do siebie burmistrzów Sanoka i zarząd powiatu sanockiego?
Toby dopiero zrobili dobrze dla naszego miasta.
0 0
kiełbasa wyborcza SPGK to bardzo intratny kąsek dla cwaniczków nazywanych prywatnym biznesem. Stały dopływ kasy miejskiej a przy okazji dokarmianie pod stołem pewnych cwaniaczków nazywajacych się samorządowcami. Prosta metoda: Pan mi załtwi pseudo przetarg ja panu to wynagrodzę. Pam mi załtwi fuche prezesunia ja panu to odpowiednio wynagrodzę.
0 0
~ona
nie chcemy waszych władz, sami mamy durne władze w mieście i powiecie.
pozdrawiam
0 0
Żadnych konkretów, cała prawda i tylko prawda oraz g?o prawda z tym zakupem, będzie tak jak z tymi ?podwyżkami? dla pielęgniarek. Nawet tygodnik na pierwszej stronie przeinaczał fakty, pielęgniarki nic nie dostały, dopiero - nie wiadomo kiedy - mają dostać.
Piniędzy ni ma (koniec roku!!!) i nie będzie, a przed wyborami każdy każdemu może naobiecywać, że ho hoo. Poniżej link do prywatnego "investora"
http://skbdrivetech.pl
Nie jestem już taki młody,
wszystkich rozumów nie zjadłem,
lecz nie chcę już rządów PO,
bo jeszcze na łeb nie upadłem.
Dlaczego ich tak wyklinam?
W zmianę oblicza nie wierzę!
Nie chcę powrotu Tuska,
wyznaję to całkiem szczerze!
Na Kopacz nie zagłosuję!
Mierzi mnie to jej błaganie,
po ośmiu latach ich rządów,
o społeczne zaufanie.
Nie chcę mieć znów tej spółki,
co straszy patriotami!
Co ciągle dzieli Polaków,
i szczuje, i chroni drani.
Za niezliczone afery,
za prawdę łgarstwami spowitą,
za wszystkie ich skandale,
za III Rzeczpospolitą!
Za ?oszołomów? Kaczyńskich,
za jazgot Niesiołowskiego,
za Lisa i za Olejnik,
za ?PiS da? Wojewódzkiego.
Za ?durniów?, ?ćwoków?, ?kanalie?, za ?katolickie cioty?,
za ?świńskie ryje?, ?plugawców? i za ?pisowskie pomioty?,
za taką jazdę do celu przez PO-autokrację,
za kpiny z obywateli i Sejmu profanację!
Za wojnę polsko-polską, lata nieróbstwa i pychy,
za obiadki ?U Sowy?, za naród w butelkę nabity.
Ja nie chcę tej partii z nazwy tylko obywatelskiej,
patentu na immunitet dla ?panów? z ul. Wiejskiej!
Za wyprzedaż polskiego
majątku narodowego,
za miliony Polaków
w Irlandii na zmywaku.
Za starców, których nie stać
na recept wykupienie,
za żebranie o datki
na dzieci leczenie.
Za brak odpowiedzialności,
całej tej menażerii,
Czesia, Rycha, czy Micha,
ministrów vel ?spółdzielni??
Za gęby pełne frazesów,
i kraju porzucenie,
za synekurę w Brukseli,
i za smoleńskie poniżenie.
Za osiem lat zmarnowanych,
za długi do spłacenia, za w bulu i nadzieji, przez następne pokolenia.
Za rozdzielanie stanowisk,
za to, kto winien, kto ma,
za państwo tylko w teorii,
za ch?, d? i kk?
Dziś modlitewne paciorki,
układam w tej rzeczy sedno:
nie zagłosuję na PO!
Bo też mi nie wszystko jedno!
Jedno jest Twoje imię.
?zdobyte krwią i blizną!?.
Nie zagłosuje na PO,
bo zbyt Cię kocham, Ojczyzno!
0 0
Poczekajmy, zobaczymy co się wydarzy. Wszyscy już widzę tylko krytykują, nie było inwestora, źle, coś się pojawiło, też źle, widzę że przedwyborcza nagonka, że wszystko źle trwa:) Taka tutaj "gwardia" pisze, że nawet gdyby Amerykanie stworzyli tutaj drugą "dolinę krzemową", to i tak byłby krzyk że źle i niedobrze:)
A jeśli jeszcze o Autosan idzie, szkoda że potencjalny inwestor nie jest firmą prywatną, tylko spółką Skarbu Państwa. Mi wszystko co jest zarządzane przez urzędników źle się kojarzy, od budżetówki po spółki miejskie. Ale czas pokarze jak to wszystko wyjdzie, może to być "kiełbasa wyborcza", a może nie. Bardzo ważne jest, aby udało się Autosanowi przetrwać najtrudniejsze czasy...
0 0
Wszystko ok. Tylko "HR" pilnuj języka bo "rz" a "ż" to jednak różnica. A tak dobrze Ci szło ;-)
0 0
Nic nie ugrasz obrażając mnie, jedynie tyle, że Ty lub osoba którą chcesz "wyświęcić", więcej na tym straci niż zyska:) Ale to dobrze, takich ordynusów Polska nie potrzebuje:) A po wyborach, znów zamkniesz się w swej ciemnej norce i będziesz czekał do następnych wyborów, aby oblewać wszystkich swymi fekaliami, ale co tam, taki styl, taka kultura, czyli rynsztok.
A do wora to się Ciebie powinno wsadzić, a co zrobić później, to już sobie dopowiedz:)
@Motocyklista-Racja:) Nie będziemy karać, tylko pokazywać, mój błąd:)
@Tomy-Zapomniałem Cie pochwalić za dobry tekst, brawo!
0 0
HR - nie wstydz sie jakie ugrupowanie reprezentujes??.
0 0
możeby tak oddac autosan spadkobiercom założycieli tej fabryki chyba jeszcze jacyś są