Ruszają prace związane z przebudową odcinka drogi krajowej nr 84 od Sanoka do Zagórza o dł. 4,28 km. Umowa na zaprojektowanie, rozbudowę i przebudowę DK84 została zawarta pomiędzy GDDKiA a Miejskim Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów Sp. z o.o. Kontrakt opiewa na kwotę 28,7 mln złotych.
Odcinek drogi krajowej nr 84 na odcinku Sanok – Zagórz o dł. 4,28 km (od km 3+150 do km 7+428) zostanie wzmocniony do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś. Wykonawca zadeklarował zrealizowanie wszystkich prac w terminie 32 miesięcy, z czego 17 miesięcy to czas przeznaczony na opracowanie projektu. Okres gwarancji na wykonane prace to 60 miesięcy.
Roboty budowlane będą polegały na rozbudowie drogi krajowej nr 84 na odcinku km 3+150 – km 7+428 związanej ze wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni na przedmiotowym odcinku, przebudowie skrzyżowań, budową chodników i ścieżek rowerowych. Powyższy odcinek zlokalizowany jest w powiecie sanockim na terenie gmin Sanok i Zagórz.
Wykonawca będzie miał za zadanie zaprojektować i wykonać w szczególności następujące roboty:
- rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 84
- wzmocnienie nawierzchni jezdni DK84 do przenoszenia obciążeń do 115 kN/o
- budowę/przebudowę infrastruktury dla pieszych w postaci chodników, ścieżek rowerowych, wydzielonych przejść dla pieszych oraz wysp dzielących (azylów) w rejonie skrzyżowania,
- przebudowę skrzyżowania DK84 z drogą gminną w km 4+323
- budowę pasa do lewoskrętu do szkoły w km 6+795
- przebudowę skrzyżowania DK84 z DW892 w km 7+245
- przebudowę istniejących wlotów dróg gminnych, powiatowych w ciągu projektowanego odcinka,
- budowę i przebudowę zatok autobusowych,
- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych w rejonie inwestycji.
- przebudowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, rowy kryte, kanalizację deszczową i inne,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów przydrożnych dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, ewentualną korektę skarp i przeciwskarp rowów, bądź w razie konieczności umocnienie skarp (lub wprowadzenie murków oporowych) w związku z koniecznością lokalizacji elementów przekroju w pasie drogowym,
- przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi,
- umocnienie wlotów i wylotów przepustów, umocnienie wylotów z kanalizacji deszczowej
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych - w razie konieczności,
- budowę oświetlenia drogowego,
- w razie konieczności wycinkę kolidującej zieleni wraz z nasadzeniami zastępczymi,
- opracowanie i wprowadzenie nowej organizacji ruchu.
Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - materiały nadesłane
Twój Nick14:46, 17.02.2020
3 0
Oczywiście sanockiego Czerepacha nie brakuje na zdjęciu :) 14:46, 17.02.2020
Ląduj Dziadu08:45, 18.02.2020
1 1
Ja osobiście cenię bardziej moje zwierzątka w domu albo sprzątaczki ciężko pracujące niż tych ludzi ze zdjęcia!!! niech wyjda na ustawkę i dadzą sobie obić ryja!!! wtedy im uwierze!!! a tak to... posłuchajcie sobie Bonusa RPK (właśnie tak, właśnie tak) on wam powie prawdę kto mieszka na wiejskiej !!!!!!!!!
Witamy w stolicy (właśnie tak własnie tak) na fundamentach wojny, tu klimat nie spokojny, afery różnej formy... Tylko H G W D Z i podziemie WWA !!! 08:45, 18.02.2020
Ziom18:23, 18.02.2020
0 0
Oczywiście najważniejsze wysepki bo po co ruch ma się odbywać w miarę płynnie, lepiej spowolnić i zrobić korek jak na Krakowskiej 18:23, 18.02.2020
Załuż - Sobień08:12, 20.02.2020
1 1
a co z droga w Załuż - Sobień kiedy będzie nowa nawierzchnia ??
Jak będzie droga Sanok - Zagórz remontowana aby zmniejszyć ruch , należało by zwiększyć przepustowość wypadało by pomyśleć o kierowcach by nie stali w korkach i mieli godną alternatywę, nie wspomnę o turystach 08:12, 20.02.2020