Zamknij

Blisko połowa Polaków uważa, że nauka zdalna nie zdaje egzaminu

14:11, 16.09.2021 PAP Aktualizacja: 14:32, 16.09.2021
Skomentuj PAP PAP

Według badania Santander Consumer Bank prawie 50 procent uczniów gorzej radziło sobie w szkole podczas nauki zdalnej. Wielu rodziców w badaniu przyznało, że ich dzieci miały problemy z przyswajaniem materiału w związku z uczestnictwem w zajęciach lekcyjnych online prowadzonych w zeszłym roku szkolnym.

  • Nauka zdalna uznana za małowartościową formę zdobywania wiedzy.
  • Niewiele osób narzekało na problem z zapewnieniem opieki dziecku przez osoby dorosłe w ciągu dnia.

Prawie 50 procent Polaków uważa, że ich dziecko podczas lekcji online radziło sobie gorzej niż podczas tradycyjnych zajęć w szkole, niemal. 40 procent ocenia zdalne lekcje jako mniej wartościowe - wynika z najnowszego badania na potrzeby raportu "Polaków portfel własny: szkoła 2.0 egzamin z powrotu".

Co było największym problemem?

Na pytanie, co według nich było największym problemem obostrzeń pandemicznych w kontekście edukacji szkolnej, ankietowani najczęściej odpowiadali, że nauki zdalnej nie można uznać za pełnowartościową edukację, bo dzieci przyswajają wtedy mniej wiadomości niż podczas lekcji prowadzonych na miejscu w szkole (38,4 procent odpowiedzi).


CZYTAJ TAKŻE: Młodzi Sanoczanie pobiegli w piżamach. Cel był szczytny


Na kolejnym miejscu znalazł się brak fizycznego kontaktu z kolegami i koleżankami, tak bardzo potrzebny do prawidłowego rozwoju dziecka (19,7 procent). Co dziesiąty badany wspomniał o obłożeniu rodziców dodatkowymi obowiązkami w związku z koniecznością większego wsparcia dzieci w nauce (9,5 procent), a co dziewiąty o nierównym poziomie nauczycieli, jeśli chodzi o umiejętności korzystania z technologii i sprzętu komputerowego (11,5 procent).

Autorzy badania zwracają uwagę, że niewiele osób narzekało na problem z zapewnieniem opieki dziecku przez osoby dorosłe w ciągu dnia. Wymieniło go jedynie 6 procent ankietowanych, co, jak podkreślono, może świadczyć o tym, że większość rodziców była w stanie znaleźć alternatywę w postaci dziadków czy starszego rodzeństwa, przebywała w domu w związku z pracą zdalną lub korzystała z pomocy opiekunki.

Badani częściej zwracali za to uwagę na problem zmotywowania dzieci do nauki w domu. Problem z tym miał co dwunasty ankietowany (8,2 procent).

(PAP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

SeBaSeBa

2 1

Oświecone inaczej mamusie z Warszawy zbierają podpisy, żeby wróciła zdalna nauka, bo jak uzasasniaja nauka stacjonarna jest bardzo stresująca dla ich pociech... Ten świat staje na głowie 19:30, 16.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%