Zamknij

Jak sprawdzić co warto sprzedawać w Niemczech ?

. + 11:43, 24.02.2022 Aktualizacja: 11:43, 24.02.2022

Wiele osób uruchamia w Niemczech własne sklepy internetowe bez jakiejkolwiek analizy rzucając się na to co wszyscy, jest to dość ryzykowne działanie, warto przyjrzeć się bliżej różnym niszom zanim zdecydujemy o uruchomieniu sklepu internetowego w Niemczech w konkretnej branży.

Mieszkasz w Niemczech, pracujesz na etacie i masz już dość pracy dla kogoś więc podjąłeś decyzję o założeniu własnej działalności polegającej np. na handlu w internecie.

To bardzo dobry pomysł szczególnie w obecnych czasach gdzie każdy praktycznie został zmuszony do tego aby kupować pewne rzeczy w Internecie i nie inaczej jest w Niemczech. Ci którzy do tej pory byli nieprzekonani do zakupów internetowych się do nich musieli przekonać. Rynek jest bardzo dobry tylko trzeba wiedzieć co sprzedawać.

Własny sklep internetowy w Niemczech to wyzwanie, konkurencja jest duża dlatego warto dobrze przeanalizować rynek aby nie rozpocząć konkurencji z markami tj. np. Zalando bo nie masz najmniejszych szans aby konkurować z tą marką w wyścigu o klienta ceną czy warunkami zwrotów. Czy są wobec tego jakieś narzędzia którymi można byłoby przeanalizować różne nisze na rynku niemieckim i sprawdzić czego poszukują w internecie Niemcy co jednocześnie nie byłoby zbyt konkurencyjne ?

Oczywiście że istnieją takie narzędzia, być może cię zaskoczę ale wśród niezliczonej liczby płatnych narzędzi jest i darmowe i to nie byle jakie, wystarczy założyć sobie konto w Google Ads, nie musisz uruchamiać płatnej kampanii możesz ją od razu po utworzeniu konta zapauzować, chodzi o to aby zyskać przez to dostęp do fantastycznego narzędzia analitycznego o nazwie - “planer słów kluczowych” - cóż się kryje pod tą tajemniczą nazwą ?

Jest to narzędzie za pomocą którego w prosty sposób możesz sprawdzić jak Niemcy wyszukują w google.de różnego rodzaju produktów, co więcej, narzędzie to pokazuje jak bardzo popularne jest dane zapytanie oraz jak konkurencyjne. Dzięki temu możesz pozyskać wiedzę która pozwoli ci oszacować w połączeniu z innymi narzędziami analizującymi sklepy konkurencyjne jak trudno byłoby ci zaistnieć ze swoim sklepem internetowym na rynku Niemieckim w konkretnej niszy.

Myśląc o uruchomieniu sklepu internetowego na terenie Niemiec powinieneś zapomnieć o sprzedaży produktów markowych ponieważ nigdy nie będziesz w stanie konkurować z markami które sprzedają na rynku niemieckim od lat. Jedyną opcją jest uruchomienie w Niemczech sklepu internetowego z produktami które są trudno porównywalne, zupełnie nieznane lub mało znane np. “produkty regionalne z Polski”. To często niedoceniana nisza mająca ogromny potencjał.

Co warto sprzedawać w Niemczech ?

W Niemczech żyje mnóstwo Polaków którzy nie zawsze mają możliwość pojechać do Polski zbyt często aby kupić ulubione produkty, dlatego moim zdaniem warto sprawdzić jakiego typu polskie produkty są wyszukiwane w niemieckim google i ocenić czy mógłbyś coś na tym rynku zdziałać.

Zaletą wyboru takiej niszy jest również znacznie niższy koszt promocji sklepu internetowego z polskimi produktami regionalnymi w niemieckim Internecie niż produktów znanych marek. Nie jest to bez znaczenia.

Warto uruchomić w Niemczech własny sklep internetowy Niemcy to doskonały rynek na tego typu przedsięwzięcia gdyż jest bardzo zasobny, warto celować w produkty tanie i bardzo tanie ,dlatego że ktoś kto ma do wydania kilkanaście czy kilkadziesiąt Euro raczej nie poświęci kilku godzin czy dni na to aby przeszukać cały niemiecki internet po to żeby znaleźć ten konkretny produkt 5 eurocentów taniej ponieważ jego czas który musiałby na to poświęcić będzie wart znacznie więcej, natomiast ktoś kto ma do wydania np. 1500 Euro na pralkę Bosch na której w promocji będzie mógł zaoszczędzić 200-300 Euro z pewnością zada sobie trud i poświęci nie małe ilości czasu na to aby kupić ją taniej.

Gdzie kupować produkty ?

Pierwszym naturalnym kierunkiem jest oczywiście Polska, niezależnie od tego czy twój sklep internetowy będzie adresowany do Niemców czy do Polonii, w Polsce kupisz towar taniej niż w hurtowniach niemieckich, źródeł jest mnóstwo w których mogą się zaopatrywać sklepy internetowe Niemcy nie są najlepszym wyborem pod tym względem.

Na pewno warto rozważyć także import towaru z Chin pod własną marką, wielu producentów umożliwia import na zasadach White Label czyli oznacza to że produkty takie możesz w Niemczech sprzedawać pod własną marką/ nazwą z własnymi opisami, nie dotyczą cię żadne polityki cenowe. Ma to tę zaletę że znikasz z radaru jakichkolwiek porównywarek cenowych ,twoje produkty stają się ”unikalne” a więc o tym czy w twoim sklepie internetowym ktoś coś kupi nie będzie już decydowała głównie cena a raczej to czy towar danemu klientowi się spodoba, spełni jego oczekiwania. 


Polski sklep internetowy w Niemczech to bardzo dobry pomysł ponieważ sprzedaż internetowa w Niemczech od początku 2020 roku tylko rośnie i nic nie wskazuje na to aby ten trend miał się zmienić.

 

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%