Zamknij

Systemy PIM - dlaczego warto w nie zainwestować?

. + 08:49, 14.03.2023 Aktualizacja: 08:49, 14.03.2023

Posługiwanie się we w własnym przedsiębiosrwtie systemami PIM to nic innego jak doskonałe zarządzanie informacja produktową w danym sklepie. Jeśli masz wątpliwości czy warto inwestować w system PIM, czyli oprogramowanie do zarządzania informacja produktową, musisz sobie uświadomić jego zalety i ich skalę.  Przykłady? Znajdziesz je poniżej. 

Czym jest PIM?

Systemy PIM (Product Information Management) czyli narzędzia do zarządzania informacjami o produktach we wszystkich kanałach sprzedaży to jedno z najbardziej pożądanych narzędzi przez firmy. Nawet te o niewielkiej skali sprzedaży. Dlaczego? Mechanizm zarządzania informacją o produktach to nic innego bowiem jak dbanie o jakość i aktualność contentu na kilku platformach jednocześnie, bez ingerencji w systemy CMS każdego z nich. Co jeszcze, oprócz bezsprzecznej oszczędności czasu niezbędnej do aktualizowania treści, zyskujemy dzięki PIMom?

Kontrola nad wszystkimi danymi

Przechowywanie wszelkich informacji o produktach twojej firmy w jednym miejscu, odpowiednio zorganizowanej przestrzeni sprzyja porządkowi. Bez niego zaś ani rusz - niezależnie od tego, czy dysponujemy pokaźną bazą produktów, czy też sprzedajemy ich dosłownie kilka, za to w różnych miejscach. Mając zaś możliwość zaktualizowania ich za pomocą jednego logowania, możemy działać szybciej i sprawniej, nie czekać aż zrobi to za nas ktoś inny. Dzięki temu klienci odwiedzający firmową stronę, sklep internetowy, klub lojalnościowy lub inne platformy będą w stanie odnaleźć kompletne i aktualne informacje o danym produkcie, który wszędzie będzie komunikowany w ten sam sposób.

Korzystanie z systemów PIM to bez wątpienia spora pomoc także w płynnej współpracy z partnerami biznesowymi. Dzięki specjalnie wygenerowanym dla nich loginom możemy w łatwy sposób udostępnić im nasze zasoby, tak by mogli oni w każdej chwili pobrać najbardziej aktualne dane bezpośrednio z wewnętrznej bazy.

Jak wskazują raporty dostępne na rynku wykorzystanie systemów PIM niesie za sobą również cztery razy większą konwersję i ok. 40% mniej zwrotów. Wszystko to za sprawą aktualnego contentu, o najwyższej jakości, który możemy produkować do woli - ponieważ zwyczajnie w świecie możemy mieć na to czas. 

PIM, będąc swoistą bazą danych produktowych, służy jako najważniejsze źródło informacji o produktach, z którego są w stanie korzystać różne zespoły w firmie. Mało tego - każdy z nich może być na równi odpowiedzialny za ich aktualizację, co zdecydowanie pozytywnie wpływa na zaangażowanie pracowników w budowanie wizerunku firmy. Zalety te oczywiście można by mnożyć, ponieważ rozwiązania PIM są bardzo elastyczne, przeznaczone dla różnego typu przedsiębiorstw. Dziś jest to niemal standard, co w dobie rozwoju technologicznego zwłaszcza dla początkujących graczy może okazać się kamieniem milowym w ich działalności.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%