Zamknij

Projektowanie serwisów internetowych - 6 najważniejszych rzeczy, o których musisz pamiętać

10:56, 30.05.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:51, 02.06.2019

Intuicyjność, responsywność, przejrzysty wygląd i optymalizacja - to tylko niektóre z podstawowych zasad tworzenia serwisów internetowych i stron www na wysokim poziomie. Nie znając tych zasad ryzykujesz utratę klientów i gorsze wyniki w wyszukiwarkach internetowych.

Projektowanie serwisów internetowych nie jest tak skomplikowane, jak fizyka kwantowa, jednak wymaga wiedzy i doświadczenia. Tylko wtedy finalny produkt - strona, serwis czy sklep internetowy - spełni swoją rolę czyli przyciągnie uwagę internautów lub zachęci ich do zakupów. Źle wykonana strona internetowa zginie wśród mocniejszych konkurentów.

Projektowanie serwisów internetowych - najważniejsze zasady

1. Wejdź w skórę użytkownika

Prawdopodobnie kluczowa umiejętność przydatna w tworzeniu stron internetowych oraz e-sklepów. Podczas projektowania stron musisz pamiętać o celu, który chcesz osiągnąć. Sprzedać towar? Podzielić się informacją? Zbudować markę firmy? Najpierw odpowiedz na te pytania, a potem postaw się w miejscu użytkownika i wyobraź sobie, czego oczekujesz od takiego serwisu.

Dbałość o wrażenia internauty prowadzi bezpośrednio do kolejnego punktu.

2. Intuicyjność i dobry projekt

Jeśli na twoim serwisie trzeba główkować w co kliknąć, żeby dotrzeć do poszukiwanych treści, to przegrałeś. Prawidłowo zaprojektowany serwis internetowy nie musi oszałamiać grafiką i nowoczesnym wyglądem. Musi być natomiast użyteczny!

Na dobrze zaprojektowanej i intuicyjnej stronie, użytkownik niemal na pierwszy rzut oka wie, co zrobić, żeby dotrzeć do informacji lub dokonać zakupu/rejestracji itp. Temu służy m.in. prawidłowa nawigacja. Użytkownik powinien mieć w każdej chwili dostęp do menu i jasność, gdzie ma szukać interesujących go treści.

Każda chwila wahania lub konieczności wyboru “co robić dalej?”, może sprawić, że potencjalny klient opuści twoją stronę.

3. Przejrzysty wygląd

Serwis musi być przejrzysty - z dobrze dobranymi i rozmieszczonymi grafikami oraz tekstem odpowiedniej wielkości. Zbyt duże zdjęcia spowolnią ładowanie strony i mogą zniechęcić użytkowników. Podobnie zadziałają sążniste artykuły - dłuższe teksty zazwyczaj lepiej umieścić na podstronach, np. blogu.

Warto zadbać o dobrej tytuły, nagłówki oraz podział artykułów na krótkie akapity.

Bardzo ważna rzecz: dobór czcionek. Od typografii zależy pierwszej wrażenie, jakie będzie miał internauta odwiedzający twój serwis. Mówiąc najprościej: czcionki powinny pasować do tematyki witryny. Te ze strony o food truckach nie będą dobrze wyglądały na witrynie sklepu z ekskluzywnymi perfumami.

I w tym wypadku najlepiej zachować umiar: dwie różne czcionki na jednej stronie w zupełności wystarczą. Unikniesz wrażenia wizualnego chaosu.

4. Responsywność

Dopasowanie do rozmiaru ekranu na którym jest wyświetlana strona - na tym polega responsywność. Dlaczego jest ważna?

Jeszcze kilka lat temu, większość internautów przeglądała internet siedząc przed komputerami stacjonarnymi lub laptopami. To się zmieniło. Teraz numerem jeden są urządzenia mobilne. Najlepiej z góry założyć, że większość osób wejdzie na twoją stronę korzystając ze smartfona.

Serwis, witryna lub sklep internetowy musi dobrze wyświetlać się na małych ekranach telefonów komórkowych. Jeśli internauta będzie musiał np. używać poziomego paska przewijania, to po chwili najpewniej zrezygnuje z wizyty na twojej stronie. Przecież nie będzie się męczył, prawda?

5. Optymalizacja

Na koniec oczywista oczywistość o której jednak łatwo zapomnieć. Strona musi być przyjazna dla Google. Już na etapie projektowania serwisu internetowego trzeba myśleć o jego optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych, np. elastycznym projektowaniu witryn (responsywność). Dzięki temu twoja strona od razu ma szanse na wysokie miejsce w rankingach. Zaoszczędzisz też czas i pieniądze potrzebne na naprawianie źle dostosowanej witryny.

Wielu kłopotów zaoszczędzisz sobie współpracując ze specjalistami, którzy zawodowo tworzą strony www. Do takich należy agencja interaktywna D2M z Warszawy. Przez prawie 20 lat zdobyła doświadczenie i wiedzę na temat wszelkiej działalności, którą można prowadzić w sieci. Dzięki temu podało zleceniom nawet najbardziej wymagających klientów.

Agencja D2M gwarantuje wysokiej jakości obsługę, skuteczny marketing internetowy (w tym pozycjonowanie stron) oraz nowocześnie zaprojektowane strony internetowe dopasowane do wymogów internautów i wyszukiwarek. Znając umiejętności tej agencji nie warto tracić czas na wyszukiwanie darmowych szablonów stron internetowych.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%