Zamknij

Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

13:32, 16.12.2019 RED Aktualizacja: 13:32, 16.12.2019

Każdy przedsiębiorca marzy o zwiększeniu sprzedaży w prowadzonym sklepie internetowym i choć może wydawać się to skomplikowane to jednak istnieją sposoby, aby dotrzeć do szerszego grona klientów bez dużych nakładów finansowych. Jakie to sposoby? O tym przeczytacie poniżej.

Facebook

To idealne narzędzie do dotarcia do docelowej grupy klientów. Jeśli więc jeszcze nie posiadasz profilu firmowego swojego sklepu, nie czekaj tylko natychmiast go załóż. Poprzez regularne publikacje postów, będziesz mógł zbudować całą społeczność obserwujących profil. Dzięki temu każda Twoja akcja marketingowa, promocje oraz konkursy nie przejdą niezauważone. Dodatkowo Facebook daje możliwość wypromowania Twoich postów, tak aby osoby określone przez Ciebie mogły go zobaczyć - tu należy zaznaczyć, aby dobrać odpowiednią grupę docelową. Przemyśl wcześniej jaki powinien być wiek odbiorcy, płeć, zainteresowania oraz miejscowość. To tylko podstawowe parametry, z czasem nabierzesz większego doświadczenia i będziesz mógł promować post jeszcze skuteczniej przez odpowiednio dobrane opcje.

Fora tematyczne

O ile nikt nie lubi nachalnej reklamy i spamu, to bardzo cenione są fachowe opinie i rady. Jeśli więc czujesz się na siłach wykorzystaj swoją lub współpracowników, wiedzę w budowaniu autorytetu na odpowiednim forum tematycznym. Dzięki temu będziesz dla wielu internautów rzetelnym źródłem wiedzy, co może bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Pamiętaj, aby nie polecać swoich produktów na siłę, każdy forumowicz wyczuje sztuczność w takim poście i skutecznie zniechęci się do odwiedzenia strony z oferowanym produktem.

Wizytówka w Google Maps

Często zapominana oraz niedoceniana przez przedsiębiorców wizytówka Google, ma wielki potencjał w zdobywaniu nowych klientów. Wystarczy dopełnić formalności przy jej zakładaniu, aby móc się cieszyć z nowego ruchu w sklepie. Może się wydawać, że opcja ta tylko sprawdzi się w przypadku sklepów stacjonarnych, nic bardziej mylnego - duża część internautów, wybierze e-zakupy, rezygnując tym samym z odwiedzenia stacjonarnego sklepu.

Tani marketing

Budując stronę internetową, nie zapomnij dodać zapisu do Twojego newslettera, to dzięki niemu zdobędziesz adresy e-mail swoich potencjalnych klientów i będziesz miał możliwość wysyłki wiadomości z najnowszymi ofertami, promocjami w Twoim sklepie. Bardzo użyteczne są również chatboty. Jeśli użytkownik zgodzi się na otrzymywanie wiadomości, od czasu do czasu możesz wysłać za ich pośrednictwem oferty z promocjami lub kody rabatowe. Takie, krótkie wiadomości są doskonale odbierane przez kupujących i z pewnością konwertują na sprzedaż.

Blog firmowy

Internet to baza wiedzy, a więc doskonałym pomysłem jest wkład własnej cegiełki wiedzy w ten globalny zasób informacji. Wystarczą regularne eksperckie artykuły, aby przyciągnąć użytkowników do odwiedzenia Twojej strony. Dodatkową zaletą prowadzenia bloga jest zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie wyższe pozycje w rankingach.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%