Zamknij

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

06:40, 12.06.2020 RED Aktualizacja: 06:40, 12.06.2020

W porównaniu z promocją firmowej strony www, bloga czy portalu pozycjonowanie sklepów internetowych w Google jest dużo bardziej złożonym procesem. Obejmuje bowiem wszystkie czynności SEO wykonywane dla tradycyjnych witryn, ale również szereg dodatkowych aspektów charakterystycznych dla platform służących do sprzedawania w sieci. Biorąc pod uwagę wysoki stopień konkurencyjności w branży e-commerce, warto zlecić promowanie platformy sprzedażowej ekspertom z odpowiednim doświadczeniem.

Czynniki wpływające na pozycję e-sklepu w Google

Konieczność realizowania dodatkowych czynności optymalizacyjnych wymusza sama struktura sklepu internetowego. W zależności od tego, czy służy on do sprzedawania produktów z jednej konkretnej branży, czy oferuje klientom zróżnicowany asortyment, promocja takiego serwisu wymaga indywidualnej strategii. W przypadku e-sklepów zazwyczaj mamy do czynienia z większą liczbą kategorii, podkategorii oraz kart produktów. Każdy taki element to osobna podstrona wymagająca przygotowania metaznaczników, opisów, odpowiedniego linkowania wewnętrznego oraz przeprowadzenia wielu dodatkowych czynności. 

Wpływ na skuteczność pozycjonowania sklepu internetowego w Google mają m.in.:

  • optymalizacja metatagów Title oraz Description,
  • wartościowe, unikalne i zgodne z zasadami SEO opisy kategorii oraz produktów,
  • opinie klientów, stanowiące darmowy content generowany przez użytkowników sklepu,
  • zdjęcia produktów, teksty alternatywne oraz wiele innych elementów.

Działania SEO podejmowane przy pozycjonowaniu w e-commerce

Promocja e-sklepu obejmuje również standardowe czynności prowadzone w innych obszarach SEO takich jak pozycjonowanie lokalne strony czy pozycjonowanie stron za granicą. Podstawą do wdrożenia optymalizacji sklepu internetowego jest oczywiście szczegółowy audyt SEO obejmujący zarówno strukturę serwisu, jak i treści na stronie. Zebrane w jego trakcie informacje pozwalają na implementację poprawek oraz eliminację błędów wpływających na niską pozycję e-sklepu w Google. 

Równie ważne dla strony sprzedażowej są działania content marketingowe, które z jednej powinny dostarczać informacji o produkcie oraz budować pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Zwiększaniu widoczności sklepu internetowego sprzyja również wdrożenie odpowiedniej strategii linkowania – ważne, by do serwisu kierowała użytkownika jak największa liczba odnośników z wiarygodnych źródeł o wysokiej popularności.

Najważniejsze korzyści z pozycjonowania sklepu online

Firma chcąca skutecznie sprzedawać w internecie powinna skupić się na budowaniu silnej pozycji oraz jak największej rozpoznawalności. Pozycjonowanie sklepów internetowych w Google stanowi jedno z tych działań, bez których nie da się obecnie zbudować silnej marki w tak bardzo konkurencyjnej branży, jaką jest e-commerce. Warto w tej kwestii zaufać specjalistom, powierzając działania SEO doświadczonej agencji, mającej w swoim dorobku sukcesy nie tylko w promocji e-sklepów, ale także w innych segmentach, jak pozycjonowanie stron za granicą, marketing w wyszukiwarkach czy lokalne pozycjonowanie strony.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%