Zamknij

Vlogi firmowe - robić je samemu czy zlecić profesjonalistom?

09:12, 17.07.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:12, 17.07.2020

Żyjemy w czasach tzw. zwrotu wizualnego, tzn. wolimy oglądać niż czytać czy słuchać. Nasza kultura koncentruje się na obrazie: jesteśmy bombardowani plakatami, bilbordami, reklamami. Ogromny wzrost zainteresowania notują aplikacje mobilne oparte na dzieleniu się zdjęciami i krótkimi filmami, takie jak Intagram, Snapchat czy popularny ostatnio TikTok. Żeby przebić się przez gąszcz ruchomych obrazów i dotrzeć ze swoim produktem do klienta, potrzebujesz vloga firmowego, zrealizowanego przez profesjonalne studio produkcji filmowej.

Czym jest vlog firmowy?

Vlog jest świetną alternatywą dla tradycyjnego bloga. Zamiast wpisów w postaci tekstu, możemy kontaktować się ze swoimi klientami za pomocą krótkich filmów. Materiały wideo zamieszczamy na naszej stronie internetowej i w mediach społecznościowych, informując w ten sposób o naszej aktywności.

Vlog pomaga dotrzeć do obecnych klientów - edukuje ich, pokazuje, w jaki sposób działa firma, ale zachęca także nowych odbiorców do skorzystania z usług oferowanych przez nasze przedsiębiorstwo.

Dlaczego firmy inwestują w produkcję vlogów?

Z jakiego powodu właściciele firm decydują się na zlecenie produkcji vloga profesjonalistom? Głównie dlatego, że są świadomi, jak skutecznym narzędziem jest wykorzystanie filmu do przybliżania firmy klientom.

Jak wiesz, nagranie materiału wideo to skomplikowana sprawa, wymaga wiedzy i wielu lat doświadczenia. W teorii, każdy może nakręcić film, używając telefonu lub aparatu fotograficznego. Amatorskie treści nie są jednak atrakcyjne dla klientów, ponieważ kontrastują z profesjonalizmem naszej firmy i mogą zniechęcić do skorzystania z usługi.

Film zamiast tekstu

Zalewający nas zewsząd tekst sprawia, że trudno opierać promocję firmy tylko na nim, ponieważ trudno wyróżnić się na tle innych i przyciągnąć uwagę.

Tradycyjna reklama jest obecnie spychana na boczny tor dlatego, że żyjemy w ciągłym pędzie i dociera do nas coraz więcej bodźców. Nie zawsze mamy czas na czytanie długich opisów czy instrukcji. Prosty, czytelny przekaz filmowy pomaga zainteresować klienta naszym produktem i stawia nas o krok przed konkurencją. Jeśli chcesz się wybić, skorzystaj z https://flipside.pl/vlogi-firmowe/ i zwiększ zasięg swojego biznesu.

Co to jest viral?

Pewnie słyszeliście to określenie, ale czy wiecie, że film viralowy można wykorzystać do reklamy przedsiębiorstwa? Viral, to z założenia krótkie wideo, które zawiera wciągającą treść, w związku z tym jest oglądane i udostępniane w internecie na masową skalę.

Łatwo się domyślić, że tylko profesjonalnie wykonany vlog, który bazuje na najnowszych trendach, będzie miał szansę na rozprzestrzenienie się w tempie wirusa (ang. viral – wirus). Użytkownicy udostępniają tylko takie treści, z którymi się utożsamiają – chcą wyrazić swoje zdanie, podzielić się opinią lub treścią merytoryczną, którą uważają za przydatną. Agencje reklamowe prześcigają się w tworzeniu atrakcyjnych animacji, rozwiązań montażowych i graficznych. Żeby skłonić użytkownika internetu do kliknięcia share, nasz vlog musi spełniać szereg standardów, które spełnią tylko zawodowcy.

Ładnie i skutecznie

Dla wyjaśnienia złożonych treści, potrzeba często kilku stron tekstu. To samo dotyczy opowiadania o produktach i usługach. Wykorzystując vlogi firmowe, przedstawisz swoją ofertę w atrakcyjny wizualnie sposób, a klient nie zdąży się zmęczyć, oglądając twój film. Kilkuminutowy vlog pomieści tak dużo informacji, ile musiałbyś spisać w wielostronicowym artykule. Miej w posiadaniu materiały wideo, których nie będziesz się wstydził pokazać na konferencjach i zamieścić w social mediach.

Vlogi firmowe – zalety wideo marketingu

Korzyści z wykorzystania są wielopoziomowe. Nie można określić jednego, naczelnego celu tworzenia vlogów firmowych, ponieważ treści wideo przynoszą profity na różnych polach.

Wizerunek firmy

Dzięki pokazaniu odbiorcom swojej twarzy i wnętrza biura oraz bezpośredniemu udziałowi we vlogu, zmniejszamy dystans do klienta. Nasza firma zaczyna być utożsamiana z konkretnymi osobami, ludźmi z krwi i kości, co zachęca do zaangażowania się w markę.

Więcej odbiorów

Przykład virali pokazuje, że istnieją sposoby na dotarcie do internautów z całego świata. Nawet jeśli prowadzisz działalność lokalną, powszechna obecność w internecie pozwoli ci zyskać nowych klientów, a obecni będą zadowoleni, że oddali swoje sprawy w ręce profesjonalistów.

Efektowna forma

Przyciągnięcie uwagi to jedno, drugą części stanowi skupienie i utrzymanie uwagi odbiorcy na oglądanym filmie. Nie osiągniesz tego za pomocą słabej jakości vloga. Specjalistyczny sprzęt i kwalifikacje realizatorów to klucz do osiągnięcia sukcesu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%