Zamknij

Orły Cukiernictwa: cukiernia online czy stacjonarnie?

14:16, 28.08.2020 | materiały partnera

Właściciele cukierni z Warszawy, Gdańska czy Rzeszowa stają obecnie przed trudną decyzją: otwierać sprzedaż online czy pozostać przy tradycyjnym, stacjonarnym modelu biznesowym. Handel wyrobami cukierniczymi przy użyciu Internetu może przynieść firmie wiele korzyści, ale to nie jedyne rozwiązanie marketingowe, po które można sięgnąć.

Bolączki nowicjusza

W momencie rozrysowania pierwszych planów sprzedaży internetowej pojawia się największy problem: logistyka. Nowe przedsięwzięcie dla cukierni ze Szczecina niesie ze sobą ogrom wyzwań organizacyjnych. Musimy znaleźć kurierów; opracować model bezpiecznego i estetycznego pakowania tortów i ciastek; założyć stronę internetową, obsługującą e-commerce; zadbać o wygodne formy płatności dla naszych klientów. Zadań, które stoją przed właścicielem może być przytłaczająco dużo. Część z nich rozwiązać by mogło dołączenie do sprzedażowych programów gastronomicznych, które obsługują sprzedaż wysyłkową wielu restauracji w mieście. Ma to jednak swoje minusy: nie mamy wpływu na szybkość dostawy produktu, ani pewności, że tort trafi do klienta w nienaruszonym stanie…

Upadek sprzedaży tradycyjnej?

Pozostanie w miejscu, w którym jesteśmy też nie będzie ostatecznie dobrym rozwiązaniem dla rozwoju firmy. Musimy pomyśleć o naszym biznesie w perspektywie długofalowej, a ona nie wróży wiele dobrego dla sprzedaży stacjonarnej (szczególnie w większych miastach Polski). Ponad połowa Polaków kupuje poprzez sklepy online, a tendencja raczej będzie wzrastać, niż maleć. Nawet jeśli nie jesteśmy przekonani do sprzedaży internetowej, musimy „wejść” z biznesem do wirtualnej sieci. W sposób realny trzeba zaistnieć i pokazać się z najlepszej strony. Tak dobrze, by klienci wiedzieli, że do naszej cukierni warto przyjść.

Plebiscyt branżowy Orły Cukiernictwa

Najlepszym potwierdzeniem naszych cukierniczych umiejętności są pozytywne opinie od klientów cukierni. Doskonale wiedzą o tym organizatorzy plebiscytu Orły Cukiernictwa, który rok rocznie wybiera najlepszych przedsiębiorców z branży. Wyniki konkursu opierają się o oceny, które wystawiane są firmom na portalach typu Google Maps, Zumi, Facebook czy TripAdvisor w formie punktów lub gwiazdek. Średnia wszystkich tych ocen, wynosząca 8.0 lub więcej punktów, pretenduje do uzyskania miana Orła Cukiernictwa w mieście funkcjonowania cukierni. Najlepsi zostają dodani do listy oficjalnych zwycięzców plebiscytu i mają prawo otrzymać specjalnie opracowane materiały marketingowe. Dyplom wyróżnionego, list gratulacyjny, logo plebiscytu w formie elektronicznej i tabliczka ze szkła akrylowego odpowiednio wyeksponowane, udowodnią wszystkim niedowiarkom, że jesteśmy najlepsi w tym, co robimy.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop