Zamknij

Oddajesz iPhone do serwisu? Pamiętaj o kilku wskazówkach

13:54, 03.09.2020 RED Aktualizacja: 13:55, 03.09.2020

Smartfony marki Apple cieszą się pozytywną opinią. Doskonałe podzespoły, świetne aparaty i innowacyjne rozwiązania to główne atuty flagowców. Jednak tak samo, jak telefony innych marek, psują się. Wtedy potrzebna jest fachowa pomoc. Jeśli oddajesz iPhone’a do serwisu, to pamiętaj o kilku wskazówkach.

Usterka w iPhone – co robić?

iPhone, przede wszystkim najnowsze modele, które spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Dzięki świetnym podzespołom zapewniają bardzo wydajną i  szybką pracę na urządzeniu. Podwójne czy potrójne aparaty, pozwalają na zrobienie doskonałej jakości zdjęć i nagrywaniu filmików. Niestety nie są one niezniszczalne. Problemy ze smartfonem to dość częste zjawisko. Zalanie go cieczą, charczący głośnik czy zbita szybka to jedne z najczęstszych usterek. W takiej sytuacji nie warto próbować naprawić telefon, bo możesz go zepsuć jeszcze bardziej. 

Jeśli iPhone uległ awarii, niezależnie czy samoistnie, czy z Twojej winy, skorzystaj z naprawy w ramach gwarancji lub pogwarancyjnej. Jeśli zdecydujesz się na autoryzowany serwis Apple iPhone zostanie powierzony  w ręce specjalistów i nie straci gwarancji. Gwarancję masz przez rok od daty zakupu i obejmuje ona tylko i wyłącznie wady fabrycznie. Jeśli usterka jest z Twojej winy, to niestety naprawa będzie odpłatna. 

Co zrobić przed oddaniem iPhone’a do serwisu? – najważniejsze wskazówki

Decydując się na oddanie sprzętu do serwisu, najlepiej zadzwoń i umów się na konkretny termin. Następnie przygotuj kilka rzeczy, które ułatwią cały proces:

  • Dowód zakupu sprzętu – w przypadku gwarancji. Jeśli naprawa będzie wykonywana po okresie gwarancyjnym, to dowód zakupu nie będzie potrzebny
  • Oryginalne opakowanie oraz dodatki. Co prawda nie są one wymaganie, ale dzięki nim ułatwisz przechowywanie telefonie w serwisie.
  • Utwórz backup urządzenia, aby nie utracić zdjęć czy innych piklów,
  • Przygotuj hasło konta Apple ID. Potrzebne jest do wymazania urządzenia, a także wyłączenia usługi „Znajdź mój iPhone”,
  • Pamiętaj, aby zabrać ze sobą na wszelki wypadek dowód tożsamości.

Jeśli korzystasz z serwisu z innego miasta i musisz wysłać iPhone'a to:

  • utwórz back up danych,
  • wymaż zawartość urządzenia,
  • wyłącz  blokadę aktywacji,
  • rozłącz Apple Watch z telefonem (o ile masz),
  • wyjmij kartę SIM i etui.

Jak utworzyć kopię zapasową?

Zanim oddasz smartfona do autoryzowanego serwisu, koniecznie wymaż całą zawartość. Aby nie utracić danych, zrób kopię zapasową. W tym celu: 

  • podłącz iPhone'a do Wi-Fi, wybierz Ustawienia i iCloud, wybierz Archiwum (iOS 8) albo dysk -> archiwum (iOs7)
  • jeśli opcja Archiwum iCloud jest aktywowana to kliknij "Archiwizuj teraz", aby rozpocząć proces zapisywania kopii zapasowej. Pamiętaj, że sieć Wi-Fi musi być cały czas dostępna.

Gdy już wykonasz kopię zapasową, wymaż zawartość telefonu. W tym celu: 

  • wybierz Ustawienia -> iCloud, 
  • wybierz wyloguj się/ Usuń konto i zatwierdź,
  • wyłącz usługę "Znajdź mój iPhone", 
  • poprzez Ustawienia -> iCloud, wybierz Ustawienia -> Ogólne -> Wyzeruj,
  • kliknij Wymaż zawartość i ustawienia.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%