Zamknij

Zadbaj o swoich pracowników i przebadaj ich na obecność COVID!

21:05, 25.01.2021 | RED

W dobie pandemii i wielu restrykcji nałożonych w związku z nią, każdy drży o swoje zdrowie i bezpieczeństwo. Biznes jednak pozostaje obojętny na obecną sytuację gospodarczą – machina zysków i przychodów musi działać, w innym wypadku firmy upadają. Kadra pracownicza odgrywa ogromną rolę w poprawnym funkcjonowaniu każdej firmy, a zdrowy pracownik jest na wagę złota – gdzie przebadać swoich pracowników pod kątem COVID, i jak to zorganizować?

Dlaczego przebadanie pracowników pod kątem COVID jest ważne?

Zadbanie o bezpieczeństwo i higienę pracy w miejscu zatrudnienia jest podstawową kwestią, o jaką musi zadbać każdy pracodawca. W tak delikatnej sytuacji, jaką stworzyła pandemia, upewnienie się, że wszyscy pracownicy przebywający w miejscu swojej pracy są zdrowi i nie stanowią zagrożenia dla innych, jest kwestią bezsporną. 

Z tego też powodu wydaje się, że zgłoszenie pracowników do badań na obecność COVID jest oczywiste, jednak jak mówią obecne zapisy, nie ma możliwości prawnego zmuszenia pracowników do poddania się takim badaniom. Istnieje jedynie zalecenie, by takie testy wykonać w celu upewnienia się o bezpieczeństwie wśród osób przebywających w miejscu pracy. Jest to kluczowe dla zapewnienia odpowiednich warunków pracy, a także uniknięcia rozprzestrzeniania się choroby wśród osób przebywających ze sobą.

Czy jako pracodawca możesz zmusić do badań?

Tak jak wspomniano wcześniej, nie ma prawnych podstaw do nakazania przeprowadzenia badań wśród pracowników, dlatego ich odmowa w przypadku zaproponowania wykonania testów jest nie do podważenia. Wyjściem z tej sytuacji jest jednak Sanepid, który może wydać rozporządzenie o przeprowadzeniu testów w danym zakładzie pracy, wówczas niedostosowanie się do takiego zalecenia może być ukarane przez pracodawcę. Niemniej jednak przypadki tego rodzaju zwykle się nie zdarzają, a pracownicy w obawie przed zakażeniem chorobą i rozprzestrzenianiem jej chętnie wykorzystują możliwość zbadania się pod kątem obecności COVID. 

Warto ubiegać się o takie badania dla swoich pracowników, głównie dla bezpieczeństwa swojego, podwładnych, ale również ciągłości pracy, która przez wystąpienie ogniska choroby może zostać natychmiast przerwana kwarantanną.

Bezpieczeństwo i higiena pracy najważniejsze!

Głównym zadaniem każdego przedsiębiorcy zatrudniającego ludzi w swojej firmie jest zapewnienie im bezpiecznych i komfortowych warunków pracy, choć znaczenie tych pojęć może różnić się w zależności od wykonywanych obowiązków i specyfiki pracy. Inny komfort zapewnić możemy spawaczowi, odmienny natomiast pracownikowi biurowemu. 

Niemniej jednak w dobie globalnej pandemii należy odpowiedzialnie podejść do tematu i zachęcać swoich pracowników do zachowania odpowiednich odstępów, dbania o higienę i zasłanianie ust maseczką ochronną, dzięki czemu ryzyko zarażenia znacznie się zmniejsza. Badania pod kątem obecności koronawirusa są niezbędne, by uzyskać informacje o ewentualnym zagrożeniu – warto je wykonać, by móc spokojnie działać w obecnej sytuacji.

Testy serologiczne na COVID i kompleksowe badania oferuje firma EpiXpert.pl

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%