Wózki widłowe są wykorzystywane w większości hal produkcyjnych, magazynów, hurtowni i sortowni. Dzięki nim, można bezpiecznie przewozić ciężkie ładunku na niewielkie odległości. Korzystając z profesjonalnej firmy oferującej wynajem wózków widłowych mamy pewność, że będziemy użytkować w pełni sprawny sprzęt. Tak jak każdy pojazd, również wózki są podatne na awarie. Bez względu na to z jakim jej rodzajem mamy do czynienia, należy ją jak najszybciej usunąć. Kto jest jednak odpowiedzialny za awarię wynajętego sprzętu?
Pojazdy takie jak wózki widłowe, bez względu na ich rodzaj, są przeznaczone do intensywnej pracy przez wiele godzin bez przerwy. Wszystkie części eksploatacyjne podlegają stopniowemu zużyciu i mogą przyczynić się do wystąpienia awarii. W takim przypadku odpowiedzialność za usterkę spoczywa na firmie wynajmującej. Gdy dochodzi do takiej sytuacji, przedsiębiorstwo zwykle oddelegowuje pracownika, który na miejscu naprawia wózek. W zależności od rodzaju usterki, może to potrwać od kilkunastu minut do nawet kilku godzin. Jeżeli prace trwają zbyt długo, wówczas firma wynajmująca oferuje pojazd zastępczy na czas naprawy.
Jeżeli jednak podczas użytkowania wózka widłowego wystąpi awaria z winy operatora, wówczas tę kwestię reguluje umowa. Przeważnie dotyczy to uszkodzeń mechanicznych wynikających z kolizji. Każda kolizja jest inna. Niekiedy są to drobne stłuczki, natomiast w innych sytuacjach może dojść do poważnego uszkodzenia pojazdu, które wyklucza go z dalszej eksploatacji. Firmy oferujące wynajem wózków widłowych przeważnie podpisują umowę z wynajmującymi, bez względu na to czy jest to wynajem krótko, czy długoterminowy. Przed jej podpisaniem warto dokładnie przeczytać każdy punkt i w razie nieścisłości poprosić o doprecyzowanie. Na szczęście uszkodzenia wózków nie zdarzają się zbyt często, niemniej jednak należy mieć na uwadze taką możliwość.