Doskonale rozumiemy przedsiębiorców, którzy dopiero startują z biznesem i zwyczajnie nie stać ich na to, aby zainwestować kilka tysięcy złotych w profesjonalny projekt logo. Trudno jest natomiast zrozumieć postępowanie właścicieli dobrze prosperujących, dochodowych firm, które od lat korzystają z tego samego, amatorskiego logotypu. Najpewniej nie zdają sobie oni sprawy z tego, że tanie logo marki komunikuje ich klientom same złe rzeczy. Jakie dokładnie? Sprawdź to w naszym artykule.
To największa obelga, jaką może usłyszeć właściciel firmy. Nie wynika ona jednak ze złych doświadczeń zakupowych klienta, ale właśnie z formy komunikacji wizualnej marki. Tanie logo jednoznacznie kojarzy się z brakiem profesjonalizmu. Czegokolwiek byś nie zrobił, to potencjalni klienci tak właśnie będą patrzeć na Twój biznes.
Konsumenci doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wiele firm znika z rynku tak samo szybko, jak się na nim pojawiły. Nie chcą więc nawiązywać bliskich relacji z markami, które już na pierwszy rzut oka wyglądają tak, jakby miały się za chwilę – pisząc kolokwialnie – „zawinąć”. A takie myślenie wymusza widok nieprofesjonalnego, taniego logo.
Wyobraźmy sobie markę odzieżową, która promuje się wśród klientów przy pomocy fatalnie zaprojektowanego logo. Kupiłbyś od niej cokolwiek? A może raczej pomyślałbyś, że jej ubrania muszą być bardzo niskiej jakości i szkoda zaprzątać sobie nimi głowę i wydawać na nie pieniądze?
Wizerunek jest dziś szalenie ważny, ponieważ to od niego w dużej mierze zależy, czy konsument nieznający marki w ogóle jej zaufa. Zauważa, że nawet globalne, rozpoznawalne na całym świecie marki inwestują ogromne środki w profesjonalizację swojej identyfikacji wizualnej. Robią to po to, aby budzić zaufanie i cały czas podkreślać swoją dominującą pozycję na rynku.
Jest tanio, ale niekoniecznie dobrze
Tanie logo = tanie produkty lub usługi. Możesz oczywiście celować w klientów z cieńszym portfelem, natomiast zdaj sobie sprawę z tego, że nie będziesz ich pozyskiwać wiecznie. Zawsze znajdzie się ktoś jeszcze tańszy, kto podbierze Ci zamówienia. Co wtedy? Czy mając tanie logo będziesz w stanie zawalczyć o tych cenniejszych klientów? Jest to bardzo mało prawdopodobne, ponieważ spora grupa konsumentów z zasady unika marek, które komunikują wyłącznie niskie ceny, a nie np. dobrą jakość czy kreatywność.