Zamknij

Tanie logo marki – co komunikujesz przez nie klientom?

09:06, 27.09.2021 RED Aktualizacja: 12:27, 01.10.2021

Doskonale rozumiemy przedsiębiorców, którzy dopiero startują z biznesem i zwyczajnie nie stać ich na to, aby zainwestować kilka tysięcy złotych w profesjonalny projekt logo. Trudno jest natomiast zrozumieć postępowanie właścicieli dobrze prosperujących, dochodowych firm, które od lat korzystają z tego samego, amatorskiego logotypu. Najpewniej nie zdają sobie oni sprawy z tego, że tanie logo marki komunikuje ich klientom same złe rzeczy. Jakie dokładnie? Sprawdź to w naszym artykule.

Marka jest nieprofesjonalna

To największa obelga, jaką może usłyszeć właściciel firmy. Nie wynika ona jednak ze złych doświadczeń zakupowych klienta, ale właśnie z formy komunikacji wizualnej marki. Tanie logo jednoznacznie kojarzy się z brakiem profesjonalizmu. Czegokolwiek byś nie zrobił, to potencjalni klienci tak właśnie będą patrzeć na Twój biznes. 

Firma została założona „na próbę”

Konsumenci doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wiele firm znika z rynku tak samo szybko, jak się na nim pojawiły. Nie chcą więc nawiązywać bliskich relacji z markami, które już na pierwszy rzut oka wyglądają tak, jakby miały się za chwilę – pisząc kolokwialnie – „zawinąć”. A takie myślenie wymusza widok nieprofesjonalnego, taniego logo.

Właściciel marki nie ma odpowiednich kompetencji

Wyobraźmy sobie markę odzieżową, która promuje się wśród klientów przy pomocy fatalnie zaprojektowanego logo. Kupiłbyś od niej cokolwiek? A może raczej pomyślałbyś, że jej ubrania muszą być bardzo niskiej jakości i szkoda zaprzątać sobie nimi głowę i wydawać na nie pieniądze?

Marka nie dba o swój wizerunek

Wizerunek jest dziś szalenie ważny, ponieważ to od niego w dużej mierze zależy, czy konsument nieznający marki w ogóle jej zaufa. Zauważa, że nawet globalne, rozpoznawalne na całym świecie marki inwestują ogromne środki w profesjonalizację swojej identyfikacji wizualnej. Robią to po to, aby budzić zaufanie i cały czas podkreślać swoją dominującą pozycję na rynku.

Jest tanio, ale niekoniecznie dobrze

Tanie logo = tanie produkty lub usługi. Możesz oczywiście celować w klientów z cieńszym portfelem, natomiast zdaj sobie sprawę z tego, że nie będziesz ich pozyskiwać wiecznie. Zawsze znajdzie się ktoś jeszcze tańszy, kto podbierze Ci zamówienia. Co wtedy? Czy mając tanie logo będziesz w stanie zawalczyć o tych cenniejszych klientów? Jest to bardzo mało prawdopodobne, ponieważ spora grupa konsumentów z zasady unika marek, które komunikują wyłącznie niskie ceny, a nie np. dobrą jakość czy kreatywność.

(RED)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%