Zamknij

Krosno Glass zaprezentowało strategię na lata 2018-2023

+ 11:30, 27.02.2018
Skomentuj

Spółka Krosno Glass (dawniej Krośnieńskie Huty Szkła KROSNO) rozpoczęła realizację strategii na lata 2018-2023. Zamierza przeznaczyć do 200 mln zł na inwestycje w modernizację huty i budowę centrum logistycznego na Podkarpaciu. Celem nowej strategii jest wzrost sprzedaży w kraju i zagranicą w oparciu o silną markę KROSNO.

Strategia rozwoju Krosno Glass na lata 2018-2023 obejmuje praktycznie wszystkie obszary działalności. Jej ważną częścią jest kompleksowa modernizacja krośnieńskiej huty wraz z zapleczem produkcyjnym. W ciągu 5 lat firma przeprowadzi remonty, wymianę maszyn, a także zwiększy automatyzację procesów pakowania, kontroli jakości i transportu.

Na terenach należących do Krosno Glass powstanie nowe centrum logistyczne, które pozwoli na centralizację operacji spółki w jednym miejscu, likwidację magazynu zewnętrznego, a w rezultacie usprawni obsługę zamówień i przyniesie oszczędności dla firmy. Oddanie obiektu do użytku planowane jest w połowie 2019 r. W dłuższym terminie spółka zamierza skomercjalizować nawet do 60% powierzchni kompleksu, co przyniesie dodatkowe dochody.

? Inwestycje mają przygotować firmę na przyjęcie i obsłużenie zwiększonego portfela zamówień, co jest oczekiwanym rezultatem całej strategii rozwoju. Oprócz modernizacji zakładu, jesteśmy w trakcie projektowania inwestycji w nową wannę hutniczą W-3, która do 2020 r. zastąpi najstarszy z obecnie wykorzystywanych pieców. Oczekujemy, że te przedsięwzięcia, wraz z relaunchem marki KROSNO i intensyfikacją działań w obszarze sprzedaży, które już dziś są prowadzone, przyniosą istotne zwiększenie przychodów spółki oraz podwojenie EBITDA ? powiedział Paweł Szymański, prezes zarządu Krosno Glass sp. z o.o.

Firma zamierza systematycznie zwiększać sprzedaż krajową i zagraniczną w oparciu o zreorganizowane siły handlowe, rozwój e-commerce, wzmocnienie marki KROSNO oraz efektywne zarządzanie ofertą produktową. Działania w tym obszarze spółka wdraża od jesieni 2017 roku. W lutym br. podczas targów Ambiente we Frankfurcie przedstawiła nowy system identyfikacji wizualnej marki KROSNO oraz ofertę na 2018 rok, opartą na produktach najchętniej wybieranych przez klientów i najnowszych trendach rynkowych.

? Od samego początku dostrzegamy największą wartość tej firmy, jaką są nasi pracownicy. Dlatego planujemy i już wdrażamy zmiany m.in. w obszarze podnoszenia kwalifikacji zespołu, polityki kadrowo-płacowej, a także warunków pracy. W miarę rozbudowy mocy produkcyjnych i wzrostu sprzedaży, będziemy mogli też utworzyć kolejne miejsca pracy ? dodał prezes.

Strategia rozwoju Krosno Glass została opracowana na podstawie głębokiej analizy organizacji, a także widocznych już dziś efektów działań naprawczych, przeprowadzonych od września 2016 roku we współpracy zarządu spółki z funduszem Coast2Coast Capital.

Obecnie Krosno Glass jest stabilnym i rentownym biznesem, notującym roczne przychody ze sprzedaży na poziomie 220 mln PLN. Produkty z krośnieńskiej huty trafiają na ponad 60 światowych rynków, w tym do krajów Europy, USA, Meksyku, Australii, Chin czy Ameryki Południowej. Eksport stanowi ponad 70% przychodów spółki i obejmuje sprzedaż pod marką KROSNO oraz private label dla globalnych firm.

O Krosno Glass:

Krosno Glass sp. z o.o. (dawniej: Krośnieńskie Huty Szkła KROSNO) jest jednym z największych producentów szkła użytkowego w Polsce, a także cenionym dostawcą w ponad 60 światowych rynkach. Wytwarza szkło formowane tradycyjną metodą ręczną oraz mechanicznie, o różnorodnym przeznaczeniu: do alkoholi, napojów, do serwowania potraw, a także szkło dekoracyjne i prezentowe. Firma sprzedaje produkty pod marką własną KROSNO, jak również realizuje zamówienia dla uznanych firm i globalnych liderów rynku. Produkty Krosno Glass powstają w hucie w południowo-wschodniej Polsce.

Właścicielem Krosno Glass sp. z o.o. jest globalna spółka inwestycyjna Coast2Coast Capital. Fundusz zainwestował w krośnieńską hutę w sierpniu 2016 r., kończąc trwający ponad 7 lat okres upadłości likwidacyjnej zakładu. Obecnie roczne przychody Krosno Glass znacząco przekraczają 200 mln zł, a rentowność spółki przewyższa średnią rynkową.

Więcej informacji na www.krosno.com

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%