Zamknij

Jak zacząć z marketing na LinkedIn w firmie? 3 kroki i 1 wskazówka

09:03, 19.10.2024 . Aktualizacja: 09:03, 19.10.2024
Profil firmowy LinkedIn to świetny sposób na budowanie sieci kontaktów, generowanie leadów oraz zdobywanie uwagi potencjalnych klientów. Ten zestaw zalet sprawia, że zdecydowanie warto prowadzić firmowy LinkedIn marketing. Musisz jednak pamiętać, że sama obecność na portalu oraz sporadyczna, nierozplanowana aktywność nie zapewnią Twojej firmie żadnych większych korzyści. Jeśli chcesz osiągnąć wymierne rezultaty marketingowe za pomocą platformy LinkedIn, to potrzebna Ci będzie odpowiednia wiedza. Znajdziesz ją w tym poradniku. Przedstawimy Ci w nim 3 kroki, o które musisz zadbać przy prowadzeniu profilu LinkedIn oraz 1 sposób, który wydaje się atrakcyjny, lecz w praktyce może sprawić mnóstwo kłopotów. Zapraszamy!

Automatyzacja marketingu czy ręczne działania?

Jeszcze kilka lat temu LinkedIn nie był zbytnio popularnym serwisem. Aktualnie coraz bardziej się to zmienia i ten portal jest wręcz obowiązkowym wyborem dla przeciętnego posiadacza firmy. Taki rozwój serwisu sprawił, że znacznie wzrosła konkurencja i budowanie swojej marki na LinkedIn jest z roku na rok coraz trudniejsze i wymaga więcej czasu. Ten żmudny proces budowania profilu firmowego można oczywiście znacznie przyspieszyć. Jedną z metod są usługi, takie jak te oferowane przez firmę Sales Robots.

Kiedy dokonasz sprawdzenia ich strony firmowej, dowiesz się, że oferują oni automatyzację różnorakich procesów w serwisie LinkedIn. Sama oferta i obiecywane rezultaty brzmią całkiem nieźle. Ale w rzeczywistości takie praktyki, a raczej ich część, są na granicy zgodności z regulaminem portalu, więc potencjalnie mogą powodować problemy. Tym samym, automatyzacji warto spróować, jednak na co dzień lepiej postawić na budowanie profilu na platformie LinkedIn zgodnie z regulaminem serwisu.

Wykonaj te 3 kroki, a skutecznie rozpoczniesz działania marketingowe na LinkedIn

Podstawa kwestia to założenie profilu na platformie LinkedIn. W tym procesie czeka na Ciebie wiele pytań, które można pominąć, ale nie warto tego robić. Postaraj się już na samym starcie dokładnie i jak najszerzej uzupełnić profil firmowy. Dotyczy to przede wszystkim rzeczy, takich jak logo, strona internetowa, adres mailowy, produkty, usługi i zdjęcia. Jeśli widzisz, że na Twoim profilu brakuje jeszcze jakichś informacji, to najlepiej od razu uzupełnij braki. Później bardzo łatwo można o tym zapomnieć. W pełni wypełniony profil to coś, co zapewni Ci dobry grunt pod kolejne działania.

Druga sprawa to plan działania. Opracuj strategię marketingową na prowadzenie profilu na LinkedIn. W szczególności warto tutaj zadbać o ustalenie celu obecności Twojej firmy na portalu, zdefiniowanie grupy docelowej, tworzenie eksperckich treści, atrakcyjne nagłówki oraz regularność. Pamiętaj o tych 5 rzeczach, a skutecznie zbudujesz solidną stronę firmową na LinkedInie.

Jeśli masz już zrealizowane 2 poprzednie kroki, to możesz rozważyć zainwestowanie w płatną reklamę. LinkedIn umożliwia tworzenie bardzo rozbudowanych i sprecyzowanych kampanii reklamowych. Ponadto portal zapewnia możliwość retargetowania odbiorców, dzięki czemu znacznie zwiększa się szansa na zdobycie klientów. Pamiętaj, żeby dobrać rodzaj reklamy do Twojej branży. To klucz do sukcesu.

Podsumowanie

LinkedIn to jedna z tych platform społecznościowych, na których zdecydowanie warto działać jako firma. Musisz jedynie pamiętać, że konkurencja jest obecnie na tyle duża, że wybicie się bez odpowiedniej wiedzy jest niemalże niemożliwe. Teraz, po przeczytaniu tego artykułu, wiesz już, jak zacząć i czego lepiej nie robić. Dzięki takiej wiedzy jesteś w stanie skutecznie rozpocząć działanie na LinkedInie. Sprawdź sam!

 

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%