Zamknij

Franczyza - czy warto zdecydować się na taką formę działalności?

07:58, 05.05.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 07:58, 05.05.2021

Franczyza Żabka daje wiele korzyści zarówno dla samej sieci sklepów, jak i poszczególnych lokalnych biznesmenów. To przede wszystkim ogromna szansa dla początkujących przedsiębiorców, którzy mogą skorzystać ze znacznie łatwiejszego startu oraz stałego wsparcia.

Jak działa franczyza Żabka?

Zacznijmy od początku – franczyza to słowo, które pochodzi od francuskiego terminu la franchise, czyli wolność lub szczerość. Ten model biznesu od wielu lat funkcjonuje pod różnymi postaciami, a najwcześniejszych przykładów można szukać już w średniowieczu. Od tego czasu znaczenie franczyzy zdążyło się już wyklarować – jest to oparty na ciągłej współpracy system sprzedaży towarów lub usług, w którym uczestniczą dwie niezależne strony. Franczyzobiorca, czyli zazwyczaj lokalny przedsiębiorca, otrzymuje dostęp do know-how regionalnej, ogólnokrajowej lub nawet międzynarodowej sieci, a także wsparcie w prowadzeniu biznesu. W zamian franczyzodawca, czyli wspomniana sieć, pobiera określoną sumę pieniędzy na zasadach określonych w umowie.

Właśnie w takiej formie działa niezwykle popularna w Polsce franczyza Żabka – to jeden z najczęściej wybieranych sposobów na własny biznes. Sklepy Żabka stale pojawiają się w kolejnych lokalizacjach ze względu na niski próg wejścia stabilność i bezpieczeństwo tego modelu współpracy. Decydując się na współpracę z marką Żabka, można skorzystać z rozwiązań stosowanych przez lata, realnie zweryfikowanych przez wielu przedsiębiorców oraz klientów w całym kraju. W efekcie początkujący przedsiębiorcy mogą pominąć niezwykle trudną początkową fazę tworzenia własnego sklepu, która często wiąże się z latami starań, błędów i porażek.

Zalety franczyzy, czyli dlaczego warto postawić na sklepy Żabka

Ze względu na liczne zalety płynące z funkcjonowania takiego modelu franczyza może być doskonałym pomysłem na biznes. To szczególnie korzystna propozycja dla początkujących przedsiębiorców, którzy w ten sposób mogą liczyć na sporą pomoc w prowadzeniu własnej działalności. Jedną z największych zalet jest znana marka – Żabka ma już wypracowaną renomę wśród klientów; aż 97% Polaków zna niewielkie placówki z zielonym szyldem. Sklepy Żabka cieszą się zatem zaufaniem od samego początku, co oznacza, że franczyzobiorcy nie muszą poświęcać czasu i środków na działania marketingowe. Kolejnym ważnym aspektem jest możliwość skorzystania ze sprawdzonego pomysłu na biznes oraz funkcjonującej już od wielu lat infrastruktury.

Franczyza Żabka wiąże się także z otrzymywaniem stałego wsparcia na wielu płaszczyznach. Pomoc ze strony sieci dotyczy każdego etapu prowadzenia działalności – od momentu wynajęcia przez sieć lokalizacji pod sklep i dostosowywanie go do rozpoczęcia sprzedaży, przez cały cykl szkoleń przygotowujących do objęcie placówki aż po konsultacje w nieoczekiwanych sytuacjach. Żabka pozwala także znacznie zredukować próg wejścia na rynek, dając szansę błyskawicznie osiągnąć zyski, które dla mniejszych firm wiążą się z wieloma latami pracy.

Obowiązki związane z franczyzą

Na mapie Polski nieustannie pojawiają się nowe sklepy Żabka – ich łączna liczba przekroczyła już 7 tysięcy. Tego typu biznes wiąże się z licznymi szansami i ułatwieniami, jednak oznacza także obowiązek spełnienia konkretnych zasad. Wytyczne są jasno określone w umowie i dotyczą między innymi wystroju sklepu, godzin i dni otwarcia, a także standardu obsługi. Co jakiś czas przeprowadzane są kontrole, które mają na celu sprawdzić zgodność z wymogami franczyzodawcy. Ostatnim, bardzo istotnym elementem są opłaty wnoszone przez franczyzobiorcę w zamian za zasoby udostępniane przez sieć Żabka. Na początek wystarczy 5 tysięcy złotych – to kwota, która pokrywa zakup kasy fiskalnej, koncesję oraz podstawowe zaopatrzenie. Pozostałe wydatki, czyli wynajem lokalu, opłacenie czynszu i wyposażenie sklepu, leżą po stronie sieci.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%